Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Amazon Alexa straszy ludzi, wybuchając śmiechem bez powodu

Jeden z użytkowników opowiada, że gdy kładł się spać i poprosił Alexę o zgaszenie światła, w odpowiedzi usłyszał tylko śmiech asystentki głosowej.
.get_the_title().

Alexa, asystentka głosowa Amazona, w ostatnich dniach wystraszyła niejednego użytkownika. Wiele osób skarżyło się na to, że urządzenie zupełnie bez powodu wydaje z siebie mrożący krew w żyłach śmiech. Jeden z użytkowników opowiada na Twitterze, że kładł się właśnie spać i poprosił Alexę o zgaszenie światła, a w odpowiedzi usłyszał tylko śmiech asystentki głosowej. Inna użytkowniczka mówi, że siedziała z mamą w pokoju i żadna z nich nic nie mówiła, kiedy Alexa głośno się zaśmiała. Takich przypadków jest znacznie więcej i rośnie liczba osób, które zwyczajnie boją się urządzenia. Niektórzy porównują też tę sytuację to filmu „2001: Odyseja kosmiczna” i komputera HAL 9000, który odmawia wykonywania rozkazów.

Amazon jest świadom problemu i pracuje nad jego rozwiązaniem.

Często dziwne zachowanie Alexy wynika z tego, że urządzenie się… przesłyszało.

Anglojęzyczni użytkownicy często zgłaszali problem przy gaszeniu świateł, co każe przypuszczać, że głośnik zamiast „lights” słyszał po prostu „laugh”, więc wykonywał polecenie. Amazon planuje to naprawić, wprowadzając bardziej skomplikowaną komendę na śmiech.

DOMINIK KOMAR, HEAD OF 18 HAVAS WARSAW

Kompetencje cyfrowe są teraz podstawą, bez której zarządy firm, a w rezultacie pracownicy działów marketingu oraz na końcu – marki, skazują się na rynkowy ogon. Niezbędna staje się umiejętność łączenia wielu zbiorów danych, pochodzących z różnych źródeł. 

Taka analityczna kreatywność nie musi być jednak domeną działów marketingu czy agencji reklamowych – pomocą są tutaj podmioty oferujące analitykę marketingową, np. domy mediowe. Z drugiej strony, automatyzacja i rozwój sztucznej inteligencji wpłynie na wzrost roli umiejętności miękkich – ktoś musi humanizować technologię i dbać, aby nie była barierą dla odbiorcy. Taką barierą może łatwo stać się hiperpersonalizacja. Nawet jeśli jako konsumenci jesteśmy jej beneficjentami, wolimy o tym nie wiedzieć. Dużo pracy w marketingu czeka więc nie tylko na analityków, ale również UX designerów czy… psychologów. – komentuje Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw.

18 Havas Warsaw to uruchomiona w 2016 roku jednostka funkcjonująca w ramach Havas Media Group. Jej działalność skupia się na tworzeniu innowacyjnych projektów komunikacyjnych i wspierających biznes, z wykorzystaniem potencjałów startupów oraz wyników badań prestiżowych ośrodków akademickich, takich jak UCLA, Technion czy Annenberg Innovation Lab. Jednym z głównych obszarów działania 18 Havas Warsaw jest współpraca z funduszami inwestycyjnymi (m.in. SpeedUp Venture Capital Group, Innovation Nest, YouNick) oraz akceleratorami przy rozpoznaniu, opiniowaniu oraz biznesowym wykorzystywaniu startupów. Jednostka wspiera fundusze oraz startupy na zasadzie mentoringu oraz dopracowywania ich koncepcji biznesowych, a także filtruje najbardziej obiecujące firmy.

Zespół 18 Havas Warsaw poszukuje rozwiązań problemów marketingowych i biznesowych korporacji, bazując na doświadczeniach z krajowego rynku, jak również technologicznym wsparciu płynącym z globalnej współpracy ze wszystkimi oddziałami 18 Havas na całym świecie.

Taki model współpracy pozwala wszystkim jednostkom na natychmiastowy dostęp do globalnego know-how, kontaktów i partnerów. To przekłada się na jakość rozwiązań oferowanych klientom, a także międzynarodowe możliwości rozwoju krajowych startupów, ponieważ najciekawsze z nich są zgłaszane do globalnej sieci. Poza Warszawą 18 Havas działa obecnie m.in. w takich ośrodkach jak: Paryż, Los Angeles, Tel Awiw, Seul, Bogota, Miami i Londyn.

MOTO