Przegląd najciekawszych polskich kampanii social media 2022 roku
1. Szanuj siebie – No Fluff Jobs
Szerokim echem odbiła się kampania serwisu No Fluff Jobs, który zwrócił uwagę na nieprzejrzyste procesy rekrutacyjne i brak podawania widełek wynagrodzenia w ofertach pracy. Inicjatywa na pozór dotyczy sprawy dość podstawowej, jak szacunek i uczciwość, której powinniśmy wymagać od pracodawcy. Jednak ich brak jest realnym problemem, a kampania ta stała się głośną walką o poprawę standardów rekrutacyjnych. Oprócz aktywności w social mediach, realizowana była również w przestrzeni miejskiej – obejmowała murale, graffiti czy nawet laserowe projekcje. Kontynuacja komunikacji odbywa się na ich profilu na Instagramie, na który zapraszam. Bo warto obserwować na co dzień jakościowy i edukacyjny content.
2. She Moves Us – PUMA
Jaki jest motyw przewodni najnowszej kampanii marki PUMA? Kobieca intuicja i jej moc. Chociaż to kontynuacja globalnej akcji She Moves Us, inicjatywa na polskim rynku doczekała się lokalnych ambasadorek (Manuela Gretkowska, Siostry ADiHD, Joanna Jędrzejczyk, Kasia Zillmann, Sara James oraz Ofelia). To videomanifest, w ramach którego stworzono międzypokoleniową wypowiedź o potrzebie kobiecej jedności. To piękna fabuła i montaż, które podkreślą kobiecą intuicję, w jaką śmią wątpić jedynie mężczyźni 😉 Kampania jest do obejrzenia na Facebooku i YouTube.
3. Jak pisać SPOKO ogłoszenia o pracę? Rocket Jobs
Powracając jeszcze do tematu rekrutacji i zatrudnienia, warto zwrócić uwagę także na kampanię 'Jak pisać SPOKO ogłoszenia o pracę?’. To zabawna forma, a główną jej osią jest spot video pokazujący zdenerwowanie kandydatki na widok złej oferty pracy. W ramach kampanii powstał landing page z treściami poradnikowymi dla rekruterów i firm. Na stronie zamieszczono również wzorcowe ogłoszenie o pracę, sekcję '7 grzechów głównych rekrutera’ oraz video porady od samych kandydatów, a także serię artykułów eksperckich.
4. #rozmowaopracy – Rocket Jobs
Kolejny raz w tym zestawieniu widzimy kampanię od Rocket Jobs, ale tym razem wsłuchujemy się w głos pokolenia Z, które właśnie wkracza na rynek pracy. Jacy są, jakie mają postawy zawodowe, czego oczekują? W ramach kampanii przygotowano serię filmów (dostępnych m.in. na YouTube i Facebooku), w których poznajemy autentycznych bohaterów. Główne tematy filmów to: Oczekiwania, Studia, Równość, Kobiety. Materiały zyskały setki tysięcy wyświetleń, a odbiór w komentarzach był bardzo pozytywny.
W ramach kampanii powstało również ogłoszenie rekrutacyjne na przyszłego szefa lub szefową. Czego Gen Z od nich oczekują? Pragną, aby przełożeni potrafili m.in. docenić ich kreatywność i zaangażowanie oraz byli dla nich realnym wsparciem.
5. Nie daj się zdefiniować #odkryjswójkolor – Motorola
Motorola – nie każdy wie, że nadal istnieje. A tymczasem w tym roku stworzyła ciekawą kampanię we współpracy z Pantone i takimi osobami, jak Margaret, Tymek czy Natalia Nykiel. Kampania jest odpowiedzią na 'często, jakże mylne postrzeganie, szufladkowanie i definiowanie innych bez zgłębiania i poznawania ich własnych historii’. Czeka na nas seria ładnych filmów, bez napinki i z ciekawym scenariuszem. Zobaczycie je na YouTube i Facebooku.
Tekst: Iza Zbrzeźniak, Artegence