Dlaczego warto rozpocząć współpracę z Glovo?

Udowodniony wzrost przychodów, promocja marki, programy szkoleniowe, a wszystko to w nurcie zrównoważonego rozwoju. Rozmawiamy z restauratorami o tym, dlaczego Glovo stało się dla nich cennym partnerem w cyfrowej transformacji.

Glovo pozornie nie jest niczym nowym, opcja zamawiania pizzy czy obiadu z restauracji istnieje od lat. Jednak tę firmę i jej ofertę od samego początku wyróżnia jedna rzecz – to możliwość zamówienia dosłownie czegokolwiek. Nie bez powodu pierwszym hasłem Glovo było ’Dostarczamy wszystko, co chcesz w mniej niż godzinę’. To jest właśnie kwintesencja tej marki. Zrównoważony koncept na miarę XXI wieku, który nie skupia się jedynie na dostawach jedzenia z restauracji. Glovo przywiezie ci brakujące pieluchy, kwiaty, elektronikę, klucze, które zostawiłeś wczoraj u znajomego, a nawet to wszystko, co znajdziesz w najbliższym sex shopie.

Dziś 1 na 4 restauracje w Polsce jest dostępna w Glovo.

Mimo zróżnicowanej oferty Glovo, to właściciele restauracji stanowią najliczniejszą grupę partnerów marki. Jak wiadomo, branża gastro już od jakiegoś czasu mierzy się z licznymi problemami. Pandemia okazała się dopiero początkiem. Według badania firmy ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego w ubiegłym roku dla Glovo 46 proc. badanych właścicieli restauracji przyznało się, że w ciągu ostatnich 2-3 lat zmagało się z poważnymi trudnościami. Powodem najczęściej jest inflacja – wzrost cen energii, gazu i produktów nawet o kilkaset procent. Glovo w wielu przypadkach może okazać się rozwiązaniem tych problemów. Spotkaliśmy się z restauratorami z Warszawy i Łodzi i porozmawialiśmy o kondycji całej branży, aktualnych trendach w gastro i wrażeniach ze współpracy z Glovo.

Dołączenie do Glovo może zwiększyć przychody restauracji nawet o 30-40 proc.

Wzrost przychodów

Aplikację Glovo pobrało już ponad 4,5 miliona Polaków, co świadczy o ogromnej bazie potencjalnych klientów niemal w każdej miejscowości w naszym kraju. Współpraca z marką nie jest więc możliwa tylko dla restauratorów z największych polskich miast. Firma w 2022 roku podwoiła liczbę miejscowości, w których można skorzystać z aplikacji do 200 i obecnie dociera do prawie 80 proc. mieszkańców miast.

W Polsce są już pierwsze przykłady restauracji, które w ciągu ostatniego roku chciały zamknąć swoją działalność ze względu na trudności makroekonomiczne. Glovo udało się jednak przekonać je do współpracy i co za tym idzie – zwiększyć ich przychody. Dziś te firmy nadal działają i przetrwały najtrudniejszy moment dzięki cyfryzacji i współpracy z Glovo.

Ostatnie lata były dla nas trudne, ale w tej chwili powoli się odbudowujemy. Z Glovo podjęliśmy współpracę jeszcze przed pandemią. Nie chcieliśmy inwestować w dostawy, woleliśmy koncentrować się na serwowanym jedzeniu. Stąd decyzja o podjęciu współpracy i od tamtej pory układa się ona bez zarzutu. Glovo jest dla nas stałym uzupełnieniem przychodów, choć w naszym przypadku (Aloha Poke serwuje bowle ze świeżych ryb – przyp red.) trudno byłoby na tym oprzeć cały biznes – mówi Mateusz, właściciel Aloha Poke.

Glovo podejmuje działania, które pomagają partnerom w walce z wysoką inflacją.

Jednym z takich przedsięwzięć jest projekt SME Booster. Akcja ma na celu promocję lokalnych, małych restauracji i finansowanie darmowych dostaw lub rabatów, aby przyciągnąć użytkowników. W ten sposób restauracje są w stanie zwiększyć liczbę zamówień – w trakcie trwania kampanii o 200 proc., po jej zakończeniu o 40 proc.

Dołączaj i rezygnuj kiedy chcesz.

Elastyczność w działaniu

Wiemy, że sytuacja w polskiej branży gastro nie należy do łatwych. Wysokie koszty utrzymania lokalu muszą iść w parze z serwowaniem dań ze składników najwyższej jakości. Bez tego trudno jest się obecnie wybić – chociażby w Warszawie, która pod względem gastronomicznym jest jednym z najciekawszych miejsc w Europie. Restauratorzy coraz bardziej zaskakują nas nietypową ofertą, wyszukanymi połączeniami smaków i nowymi produktami. Ciężko jest jednak zachować ten idealny efekt dania dopiero co zdjętego z palnika, dostarczając je do klienta oddalonego o kilka kilometrów.

Szczególnie w przypadku tych restauratorów, dla których szczególnie ważna jest jakość serwowanych potraw, dostawa nigdy nie będzie opcją idealną. Jednak możliwość uzupełnienia w ten sposób sprzedaży podczas okresów przestoju zawsze jest dużym plusem. Z Glovo możesz rozpoczynać, zawieszać i odnawiać współpracę w dowolnym momencie. Firma jest pod tym względem niezwykle elastyczna – a to ważna cecha nowoczesnego partnera biznesowego. Wskazuje na nią aż 55 proc. badanych restauratorów – elastyczność to dla nich największy zasób firmy, który pomógł jej funkcjonować w ostatnim czasie.

Bardzo nieufnie podchodzę do wszelkich nowych współprac, dlatego długo nie współpracowaliśmy z żadną aplikacją i dowozy ogarnialiśmy we własnym zakresie. Zdecydowaliśmy się na współpracę z Glovo, bo widziałem, że rozumieją specyfikę naszej kuchni. Serwujemy ramen i bardzo dbamy o jakość dostarczanego jedzenia, to jest dla nas najważniejsze zarówno na miejscu, jak i w dowozie. Dlatego w momencie, gdy mamy tłumy w lokalu, mamy opcję wyłączenia usługi dowozu. Ta elastyczność w działaniu jest dla nas bardzo ważna – podkreśla Kasper, współwłaściciel Ato Ramen z Łodzi.

Kurier Glovo na rowerze będzie znacznie lepszą opcją dla środowiska niż ty sam w 5-osobowym samochodzie.

Glovo pomoże ci zadbać o zrównoważony rozwój

Glovo nie tylko prowadzi szereg działań na rzecz spowolnienia kryzysu klimatycznego, ale również edukuje swoich partnerów oraz daje im realną szansę podjęcia konkretnych aktywności. Firma do 2030 roku planuje zmniejszyć własny ślad węglowy o 42 proc. w oparciu o trzy filary: zaprzestać używania jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych (już teraz ponad 92 proc. zamówień wykorzystuje zrównoważone opakowania), promować niskoemisyjny transport miejski i ograniczyć marnowanie żywności. Planuje również zwiększenie rocznego pozyskiwania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych z 7 proc. w 2020 roku do 100 proc. do 2030 roku.

Powierzenie dostawcy Glovo zrealizowania własnego zamówienia zamiast przejażdżki w pojedynkę 5-osobowym samochodem do restauracji to sposób na zmniejszenie korków w mieście oraz ograniczenie emisji CO2. W Glovo już teraz 67 proc. pojazdów kurierskich jest niespalinowych. W samym 2022 roku firma zmniejszyła emisję CO2 o 8,8 tys. ton. Glovo dokłada też wszelkich starań, aby jak najwięcej zamówień w ramach aplikacji było realizowanych przy użyciu ekologicznych opakowań. W 2019 roku firma stworzyła sklep internetowy, w którym jej partnerzy mogą takie opakowania kupić.

Do niedawna mieliśmy swoje dostawy, ale z nich zrezygnowaliśmy, bo w tej chwili jeżdżenie autem po Warszawie mija się z celem, a dostawcy Glovo mają szybszy, sprawniejszy system transportu, co skraca czas między wyjściem jedzenia z kuchni a dostawą u klienta. Dodatkowo Glovo fajnie nas promuje u siebie w aplikacji, co pozwoliło nam dotrzeć z ofertą do wielu nowych gości, którzy zaczęli nas odwiedzać regularnie także na miejscu – zauważa Alicja, menedżerka MEZE na warszawskim Mokotowie.

Glovo do końca tego roku zainwestuje ponad 5 mln euro w projekty mające pozytywny wpływ na środowisko.

Jedną z głównych misji Glovo jest promowanie oraz umożliwianie rozwoju małym i średnim przedsiębiorstwom, które mają zasięg lokalny. Ponad 90 proc. wszystkich partnerów firmy to MŚP. Lepsze rozeznanie w tym, co oferują pobliskie restauracje, to również ograniczenie zbędnych wyjazdów do centrum czy innych dzielnic miasta. Już samo to napędza lokalną gospodarkę. Glovo jednak dodatkowo płaci podatki lokalnie, wszędzie tam, gdzie prowadzi działalność za pośrednictwem niewielkich podmiotów – to jeden z nielicznych graczy w branży, który to robi.

Dla około 40 proc. firm dołączenie do Glovo to pierwszy kontakt ze sprzedażą online.

Glovo nauczy cię, jak działać w e-commerce

Według raportu dla 38 proc. restauracji w Polsce największym wyzwaniem jest dotarcie do nowych klientów. Obecnie bycie widocznym w internecie to konieczność. Okazuje się, że wielu właścicieli restauracji nadal nie miało do czynienia z promocją swojego biznesu w onlinie. 30 proc. badanych restauratorów uważa, że potrzebuje wsparcia, aby stać się innowacyjnym technologicznie w sektorze żywności i dostaw. Glovo takie wsparcie zapewnia i pomaga w procesie digitalizacji małym i średnim przedsiębiorcom w Polsce. Ta pomoc ma formę kilkudziesięciodniowego onboardingu, podczas którego partnerzy Glovo zdobywają niezbędną wiedzę na temat sprzedaży internetowej oraz ściśle współpracują z dedykowanym account managerem.

Glovo promuje w aplikacji lokalne, małe restauracje w ramach projektu ‘Wspieramy lokalsów’. Ta akcja ma pomoc tym restauracjom, dla których zamówienia online to często zupełnie nowy obszar działalności. W ramach tego projektu Glovo zapewnia swoim partnerom zestaw narzędzi, które pomogą im przenieść swój biznes do online’u i dynamicznie go rozwijać.

Wybraliśmy Glovo, bo pobierają najmniejszą prowizję – mówi Roman, szef kuchni Sato Gotuje na warszawskiej Ochocie.

FOODIE