Kobiecy głos w sprawie wyborów, czyli profrekwencyjne akcje kobiece
Według danych Ipsos z marca jedynie 55 proc. kobiet w wieku od 18 do 39 lat deklaruje, że na pewno będą uczestniczyły w wyborach. Wśród Polek w wieku 40-59 lat odsetek ten jest niewiele większy, bo wynosi 56 proc. Wśród kobiet w wieku powyżej 60 lat aż 80 proc. deklaruje, że będzie uczestniczyło w wyborach.
Przed Wami kilka skierowanych do kobiet akcji profrekwencyjnych, które warto poprzeć i udostępniać. Poparcia dla nich udzielają znane kobiety i dziewczyny, które swoimi zasięgami starają się dotrzeć do Was (mężczyźni oczywiście też).
Jeśli w swoim otoczeniu macie kobietę czy dziewczynę, która z różnych przyczyn nie idzie na wybory – spróbujcie ją na nie zabrać. Weźcie babcię, ciocię, osobę niedołężną, osobę starszą, osobę, która ma daleko do urny, ale też młodszą, która deklaruje, że nie chce mieć nic wspólnego z polityką.
Polityka ma różne oblicza i nawet jeśli przed nią uciekamy, dotyka nas prędzej czy później. Warto więc wziąć udział w wyborach i postawić na swoje potrzeby.
#dziewczynynawybory #chodźznami #bezciebiesięnieuda #kobietyzdecydują #kobietygłosują #wybory #wybory2023 #wyboryparlamentarne2023 #głosujemy #girlpower#wkobietachsiła
’Świetna inicjatywa, którą bardzo popieram! 15 października, czas wyborów, coraz bliżej. I to od nas zależy ich wynik. To my decydujemy, jakiej chcemy przyszłości. Mogłabym tu wymienić całą listę powodów, dla których warto głosować. Jakie tematy, jakie problemy są Wam najbliższe? Czego jako dziewczyny, kobiety potrzebujecie najbardziej? Chciałabym usłyszeć WASZ GŁOS’ – napisała Martyna Wojciechowska.
Głos zabrały też dziewczyny z młodszego pokolenia – te, które trafiają do swoich rówieśniczek i jeszcze młodszych dziewczyn, jak Young Leosia czy Natalia Shroeder, a także kobiecy label Baila Ella Records.
Materiały do pobrania i udostępnienia znajdziecie tutaj. Pobierzcie je i udostępnijcie w swoich mediach społecznościowych, wyślijcie mamie lub sąsiadce.
Wyświetl ten post na Instagramie
Wyświetl ten post na Instagramie
Wyświetl ten post na Instagramie
Wyświetl ten post na Instagramie
3. Reżyserka Natasza Parzymies stworzyła film zachęcający młode dziewczyny do głosowania w wyborach – 'Też to słyszycie’.
'Też to słyszycie’ to krótki film o życiu dziewczyn i o tym, dlaczego warto wziąć udział w wyborach. W filmie występują: Vanessa Aleksander, Weronika Humaj, Julia Rocka, Sebastian Dela, Hubert Miłkowski, Iza Zabielska oraz Dorota Pomykała i Cezary Pazura.
’Ponad 2 miliony dziewczyn w Polsce nie korzysta ze swoich praw wyborczych. Poczułam, że chcę przypomnieć sobie i swoim rówieśniczkom o tym, jak się liczymy, że jesteśmy. Jako dziewczyny, młode kobiety, jest nas tak dużo, tak różnych, empatycznych i otwartych na świat, tak ważnych, a tak często pomijanych’ – mówi Natasza Parzymies, reżyserka filmu.
4. 'Don’t Shush Me’ i 'Echo’, czyli singiel zachęcający kobiety do udziału w wyborach
Utwór Olgi Kozierowskiej, na scenie muzycznej posługującej się pseudonimem Oyka, ma charakter profrekwencyjny i apolityczny. Jest to manifest przeciwko temu, co ucisza głos kobiet oraz wciska je w stereotypy. Singlowi Echo towarzyszy klip oraz angielska wersja pt. 'Don’t Shush Me’.
’Singiel „Echo” chcę dedykować kobietom, które wywalczyły nam prawa wyborcze, z których, jak pokazują badania, za mało korzystamy’ – podkreśla Oyka. – ’Utwór po angielsku składa się ze zbioru stereotypów płci i uprzedzeń wobec kobiet najczęściej pojawiających się w sieci i mediach według chatu GPT i Google Trends’.
Można go posłuchać podczas trasy Oyka Power Hour, czyli spotkań z muzyką na żywo połączonych z motywującym wystąpieniem – power speech. Bilety na wydarzenia dostępne na Multikino.pl. Najbliższy koncert już 28 września w Warszawie.