15 minut ruchu dziennie lepsze niż tydzień w spa? ASICS przekonuje, że wellness to nie luksus

W roli 'Everyday Escape Concierge' wystąpiła znana z serialu Biały Lotos aktorka Natasha Rothwell. W kampanii ASICS przekonuje, że wellness może być codziennym nawykiem, a nie luksusem.
.get_the_title().

W czasach, gdy wellness stał się nową walutą szczęścia, a relaks często oznacza długie loty i równie długie rachunki, marka ASICS proponuje coś zupełnie innego – mówi Daniel Bogacki, PR & Sports Marketing Specialist w ASICS. – W swojej najnowszej kampanii 'Everyday Escape’ pokazuje, że wystarczy 15 minut ruchu, by poprawić nastrój bardziej niż tydzień w luksusowym ośrodku wellness – dodaje Bogacki. Mieliśmy okazję przekonać się o tym podczas mega-krótkiego wyjazdu, na który zaprosił nas ASICS (jak było? filmik tutaj: ASICS EVERYDAY ESCAPE).Pobiegaliśmy w lesie z Danielem Bogackim, Lelcią, trenerem Piotrem Galusem i resztą świetnej ekipy, potrenowaliśmy z Dominiką Kłodą.

Według danych Euromonitor, popularność tzw. wellness travel wzrosła w ostatnim roku aż o 33%.

Ludzie przemierzają tysiące kilometrów w poszukiwaniu spokoju, wydając średnio 1 764 USD na tygodniowy wyjazd.

To 41% więcej niż koszt zwykłych wakacji. Ale jak pokazują badania ASICS, ten wydatek nie zawsze się zwraca. Aż 67% uczestników przyznało, że ich wyjazd wellness nie spełnił oczekiwań, a dla wielu korzyści znikały niemal natychmiast po powrocie. Co trzeci badany odczuwał dodatkowy stres, przez koszty, logistykę lub presję 'relaksowania się na zawołanie’.

ASICS, marka, której nazwa pochodzi od łacińskiego Anima Sana in Corpore Sano (’w zdrowym ciele, zdrowy duch’), od lat propaguje ruch jako klucz do dobrostanu. Teraz idzie o krok dalej. Badania przeprowadzone pod okiem dr Brendona Stubbsa z King’s College London pokazały, że wystarczy 15 minut i 9 sekund aktywności fizycznej, by znacząco poprawić nastrój. W eksperymencie 'Everyday Escape’ uczestnicy, którzy codziennie poświęcali kwadrans na prosty ruch: spacer, taniec, rozciąganie odnotowali o 21% większą poprawę samopoczucia niż podczas swojego ostatniego wyjazdu wellness.

Tydzień poza domem może dać chwilowy zastrzyk energii, ale to codzienny ruch zapewnia długoterminowe korzyści.

Wszyscy uczestnicy badania deklarowali, że będą kontynuować swoje 15-minutowe rytuały, a 81% z nich uznało aktywność fizyczną za nowy priorytet – mówi dr Stubbs.

Twarzą kampanii została Natasha Rothwell, aktorka znana m.in. z serialu Biały Lotos, kobieta, która od dawna mówi o ciele i umyśle z humorem, szczerością i ciepłem. W roli 'Everyday Escape Concierge’ zachęca, by wellness przestał być luksusem, a stał się codziennym nawykiem. – Nie trzeba lecieć na drugi koniec świata, by poczuć się lepiej. Twoje Everyday Escape może być spacerem po parku, tańcem w kuchni czy rozciąganiem przed snem. To nic nie kosztuje, a działa. Wellness powinien być dla każdego, nie tylko dla wybranych – mówi Rothwell.

W badaniu przeprowadzonym przez ASICS aż 71% uczestników uznało codzienny ruch za skuteczniejszy w redukcji stresu niż wyjazd wellness, a 73% odczuło trwalsze korzyści psychiczne. To dowód na to, że szczęście nie musi być egzotyczne ani kosztowne. Czasem wystarczy prosty rytuał, trochę ruchu i kilka minut tylko dla siebie.

Gary Raucher, szef globalnego marketingu ASICS, podsumowuje kampanię – wierzymy, że nie trzeba podróżować daleko, by zostawić za sobą codzienność. Nasze Everyday Escape to 15 minut, które przenoszą ciało i umysł w szczęśliwsze miejsce. Gdy poruszamy ciałem, poruszamy też umysłem.

#EverydayEscape, dołącz do ruchu

Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego marka zaprasza wszystkich do wypróbowania własnego Everyday Escape. Wystarczy 15 minut aktywności, dowolnej, spontanicznej, przyjemnej. Uczestnicy z całego świata mogą dzielić się swoimi chwilami pod hashtagiem #EverydayEscape, wspierając jednocześnie organizacje zajmujące się zdrowiem psychicznym. Bo jeśli 15 minut ruchu może zrobić więcej niż tydzień w luksusowym spa, może to właśnie tam, między jednym oddechem, a drugim, kryje się prawdziwy reset.

materiał powstał we współpracy z marką ASICS.

SPOŁECZEŃSTWO