Kolejna wpadka Amazona. Wszystko przez „śmieszny” napis na koszulce dla dzieci
Nienauczony bolesnym przykładem marki H&M i głośnego skandalu z bluzą „Coolest Monkey in the Jungle”, Amazon najwidoczniej nie odrobił ważnej lekcji z zakresu public relations. W ostatnim czasie w ofercie platformy sprzedażowej pojawiła się kolekcja ubrań sprzedawana przez anonimowe przedsiębiorstwo. Na proponowanych produktach widzimy parodię głośnego hasła Coca-Coli, zamienionego na logo: „Enjoy Cocaine”.
I może wszystko jeszcze można by podpiąć pod kategorię „zabawnych sloganów na koszulkach”, gdyby nie fakt, że hasło to pojawiło się na kolekcji ubranek dla dzieci w wieku od 2 do 12 lat.
Koszulki promujące kokainę reklamowane były przez modeli w podobnym wieku. Napisy w różnych formach i kolorach znajdowały się na podkoszulkach, śliniaczkach, a także na body dla maluchów.
Sprawa wyszła na jaw po tym, jak jedna z klientek Amazona natknęła się na tę dosyć nietypową kolekcję, szukając T-shirtów ze wspomnianymi „zabawnymi sloganami”. Wrzuciła print screena absurdalnej oferty na swojego Facebooka, który szybko stał się mini viralem. W końcu dotarł również do zarządu Amazona, który postanowił usunąć felerną kolekcję ze swojej platformy i kategorycznie zabronił dopuszczenia jej do ponownej sprzedaży zarówno przez firmę, jak i przez osoby prywatne.
Niestety to już druga w tym roku wpadka Amazona związana z odzieżą dziecięca. Na początku roku firma dopuściła do sprzedaży chiński strój dla dzieci, który reklamowany był przez dzieci robiące jednoznaczny gest skośnych oczu. Przez wielu zdjęcia te zostały uznane za rasistowskie i ostatecznie produkt również został wycofany ze sprzedaży.
Tekst: MW