Futurystyczne hotele w Chinach, w których na recepcji zamiast człowieka obsługuje maszyna
Chińscy turyści i podróżujący biznesmeni coraz częściej preferują miejsca zakwaterowania, w których podczas całego pobytu nie ma konieczności wchodzenia w interakcję z drugim człowiekiem. Niemal 60 proc. z nich stawia na hotele, gdzie królują nowoczesne technologie – elektroniczne rozpoznawanie twarzy podczas procesu meldowania się w recepcji, zautomatyzowany system wydawania kluczy czy w końcu inteligentne roboty typu Alexa wykorzystywane do zarządzania pokojami.
Do pionierów postępu technologicznego w chińskiej branży hotelarskiej należy InterContinental. W swoich dwóch placówkach zlokalizowanych w największych centrach biznesowych w Chinach – Pekinie i Guangzhou – stworzono 100 ekskluzywnych pokoi wykorzystujących sztuczną inteligencję.
Wyposażono je w urządzenia, które za pomocą głosu gościa zarządzają takimi elementami wnętrz, jak oświetlenie, temperatura, telewizor czy telefon.
Dwa hotele należące do sieci Marriott – Hangzhou Marriott Hotel Qianjiang and Sanya Marriott Hotel Dadonghai Bay – wprowadzą z kolei technologię rozpoznawania twarzy podczas meldowania się.
Maszyna zeskanuje dowód tożsamości gościa, zrobi mu zdjęcie i poprosi o podanie danych osobowych.
Po ich zweryfikowaniu automatycznie wyda klucz do konkretnego pokoju. Cały proces zajmie nie więcej niż 1 minutę.
Technologiczne nowinki w hotelach Marriott to efekt współpracy sieci z technologicznym gigantem Alibaba Group. Na początku tego roku wspólnie udało im się zainicjować usługę Post Pay pozwalającą na bezgotówkowy, ekspresowy check-out.
Wielkie grupy hotelowe to nie jedyni gracze na polu zaawansowanych technologii w branży. Smart LYZ to niewielka sieć hoteli, która w całości bazuje na wykorzystywaniu potencjału płynącego z nowych technologii. Niedawno otworzyła pierwszy w pełni zautomatyzowany hotel.
Jego goście w czasie pobytu nie muszą wchodzić w interakcję z drugim człowiekiem.
Pokój rezerwują online, check-in odbywa się za pomocą maszyny wyposażoną w technologię rozpoznawania twarzy, drzwi otwiera się kodem przesyłanym za pomocą aplikacji mobilnej, a do pokoju zaprowadzi ich robot. Wszystkie inne zachcianki gości spełniane są za pośrednictwem całodobowego centrum obsługi – telefonicznie, mailowo lub online.
Tekst: Alicja Olko
Źródło: CNN