5 stylówek, które definiują trend UNLIKE

Możesz to nazwać wysypiskiem streetwearu lub luksusowym skansenem, ale jedno jest pewne: moda uliczna mówi dziś językiem Demny Gvasalii, a taka estetyka to nowa elitarność.
.get_the_title().

Demna Gvasalia, współzałożyciel marki Vetements i dyrektor artystyczny domu mody Balenciaga, to jeden z bardziej wpływowych projektantów w branży, a jego antymoda rządzi dziś na ulicach.

Coraz popularniejszy trend żywi się estetyką dekonstrukcji, powstaje dzięki konfrontacji starych i nowych reguł i zderza wielkie systemy w modzie, skutecznie deformując jasny, jednoznaczny odbiór.

Tu najwyraźniej widać załamanie odwiecznego podziału na high i low, underground i mainstream czy kitsch i chic. Trend zdecydowanie wymyka się wszelkim klasyfikacjom, ale co go wyróżnia?

1. Grubo

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Fall Winter 18

Post udostępniony przez Balenciaga (@balenciaga)

Warstwy to podstawowa forma dekonstrukcji, która zaburza i zaprzecza. Stanowi niestosowną grę z proporcją, będącą jedną z najważniejszych reguł mody.

To właśnie połączenie różnych faktur, kolorów, wzorów czy materiałów powoduje przepych i paniczne poczucie duszności.

To moda, która pochłania bez reszty i nie wie, na co się zdecydować.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

ROCK SCARF ROBE DRESS & MORE – EXPLORE NEW ARRIVALS www.matchesfashion.com @matchesfashion

Post udostępniony przez VETEMENTS (@vetements_official)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

MANSON SHIRT JUST DROPPED www.mrporter.com @mrporterlive

Post udostępniony przez VETEMENTS (@vetements_official)

2. Hybrydy

Hybrydę charakteryzuje dziwaczność oraz kompletny brak norm i zasad w działaniu. Pomysł na łączenie różnych elementów w celu stworzenia ekscentrycznych form to w modzie nic nowego. Może poza założeniem, że w topowych projektach domu mody Balenciaga nie chodzi o to, by tworzyć, ale burzyć. Zestawienie ze sobą niepasujących części i detali, jak w przypadku płaszcza połączonego z dżinsową kurtką, daje przede wszystkim zniekształconą linię ramion, która z kolei wprawia w uczucie zagubienia. Projekt ma na celu wywołanie konsternacji, na tyle mocno, że nie można przejść obojętnie. I o to chodzi!

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

MONOGRAM RAINCOAT & MORE NEW ARRIVALS www.net-a-porter.com @netaporter

Post udostępniony przez VETEMENTS (@vetements_official)

3. Dres i bluza

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Men Fall Winter 17 @grindmagazine @picpicpiczo @ryotayamada______

Post udostępniony przez Balenciaga (@balenciaga)

Ten trend to ogromna rehabilitacja dresu i ukłon w stronę wszystkich zakochanych w potencjale odzieży sportowej.

Nawiązuje do post-soviet chic, ale idzie o krok dalej. Moda stylizowana na niskobudżetową, pochodzącą ze wschodu (ale nie tylko) i początku lat 90.

Oversize’owe bluzy, wysokie skarpetki, klapki basenowe, spodnie dresowe, ortalion, duże sportowe buty i charakterystyczne, ogromne logo – wszystko to, co kojarzy się z stylem zawodnika lub coacha.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

NEW ARRIVALS www.net-a-porter.com @netaporter

Post udostępniony przez VETEMENTS (@vetements_official)

4. Nihilizm

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

A/H 18/19 BTS @purplefashionmagazine

Post udostępniony przez @ enfantsrichesdeprimes

Moda bogatych, przygnębionych dzieci, mroczna i negująca wszystko, co związane z mainstreamem. Ważne, by nie wpisywać się w trendy i przyjęte standardy, nawet za cenę ostracyzmu lub kompletnego niezrozumienia.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

A/H 17/18 „main collection” super heroine” longsleeve | online & in store next week. Via @voguemagazine

Post udostępniony przez @ enfantsrichesdeprimes

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

P/É 18 // ASPHYXIATING CULTURE | @eraldostore

Post udostępniony przez @ enfantsrichesdeprimes

5. T-shirt w roli głównej

Bananowo żółte koszulki z nadrukiem DHL lub zniszczone t-shirty porysowane jak brudnopis za kilkaset dolarów każda wyglądają jak ikony ironii. To połączenie streetwearu z modą wysoką tworzy jednak coś, co przyciąga uwagę zwolenników obu stylów.

Logo DHL, napis „Staff” na koszulce i inne pomysły na odrzucenie tradycji reprezentujące raczej odzież roboczą niż luksus przywracają modzie pewną autentyczność i humor, którym uderza w klasyczny nurt i wywraca porządek.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

VETEMENTS “ELEPHANT IN THE ROOM” UNISEX T-SHIRT ONLINE www.mytheresa.com @mytheresa.com pic: @gasparddal

Post udostępniony przez VETEMENTS (@vetements_official)

Trend UNLIKE zdecydowanie odzwierciedla estetykę czasów, a dzięki stosowaniu pułapu wysokich cen (który eliminuje większość przeciętnych klientów) oraz bazowaniu na sprzeczności ucieleśnia ideę, w której streetwear jest wyniesiony do modowej elity.

Tekst: MM

FASHION