Gillette rozpoczęło dyskusję na temat męskości, ten wzruszający spot to kolejny głos

Czy mężczyznę cechuje odwaga? Czy może być wrażliwy? Czy jest bohaterem i obrońcą? Czy życie może go złamać? Te i inne pytania stawia firma Égard dołączając do dyskusji na temat współczesnej męskości wywołanej przez markę Gillette.
.get_the_title().

Chyba już każdy, kto ma dostęp do internetu, widział ostatnią reklamę Gillette, poruszającą problem toksycznej męskości. Zachęcamy do nadrobienia zaległości bądź odświeżenia tematu – pisaliśmy o tym tutaj.

Reklama Égard

Wokół spotu producenta przyborów do golenia zrobiło się głośno, więc można było przypuszczać, że któraś z wielkich marek będzie chciała podpiąć się pod ten medialny szum. Temat jest tak samo delikatny jak uczucia panów. Niektórzy z nich poczuli się urażeni spotem Gillette, inni z kolei ją pokochali.

Zanegowanie pozytywnych postaw pokazanych w spocie Gillette byłoby strzałem w stopę, przegięcie w drugą stronę mogłoby się z kolei spotkać z zarzutem promowania toksycznej męskości.

Temat ugryzła mało znana marka zegarków (choć to się pewnie teraz zmieni) – Égard. Jej spot powoli staje się viralem uznawanym za świetną odpowiedź na reklamę Gillette. Faktycznie – przesłanie i ogólny reklamy klimat idealnie podejmują dialog ze spotem P&G. W reklamie zegarków Egard hasło przewodnie, które brzmi „Czym/kim jest mężczyzna?”, uzupełniają pojawiające się później przeróżne pytania o naturę męskości.

Pewną formą odpowiedzi na nie stają się zaprezentowane sytuacje – od ekstremalnych, po codzienne – wzbogacone dodatkowo o robiące wrażenie i dające do myślenia statystyki.

Reklama Égard

Całość podsumowuje hasło: „Widzimy dobro w mężczyznach” – to kontra do reklamy Gillette, która chciała Panów pouczyć. Efekt? W chwili pisania tego artykułu spot ma ok. 2,7 mln odsłon na YouTube, 294 tys. łapek w górę i zaledwie 4 tys. w dół. A co najważniejsze – jest też prawie 30 tys. komentarzy.

Cieszymy się z tego, że oba spoty wzbudzają tyle emocji, bo zapoczątkowały ważną i potrzebną dyskusję na temat męskości, bo widać, że ta jest bardzo potrzebna.

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Égard Watches (@egardwatchco)

Ciężko odmówić reklamie Égard siły przekazu i przedstawienia wielu ważnych aspektów prawdziwej męskości. Statystyki zaprezentowane w spocie zapadają w pamięć. Niech jednak staną się one kolejnym przyczynkiem debaty o roli mężczyzny, presji z nią związanej i toksycznej męskości. Tak, 80 proc. samobójców stanowią mężczyźni, ale dlaczego tak się dzieje? Czy kwestie zdrowia psychicznego są odpowiednio nagłaśniane, czy jednak nadal stygmatyzowane w tak niesprawiedliwy sposób, że panowie nie chcą przyznać się do problemu?

79 proc. ofiar zabójstw stanowią mężczyźni – to też się zgadza. Ale to samo źródło podaje, że ok. 96 proc. sprawców zbrodni to też płeć męska.

Reklama Égard

Żadnej z tych reklam nie można oceniać zero-jedynkowo. I zamiast prowadzić wojnę na lajki – trzeba o tym rozmawiać, działać, zmieniać coś na lepsze.

Tekst: Kinga Dembińska

TU I TERAZ