Dolce & Gabbana pierwszym luksusowym domem mody, który zrobił kolekcję plus-size
Większość projektantów kolekcje prezentuje tylko w rozmiarach 34 i 36. Jest to częsty powód kontrowersji ponieważ większość kobiet nie mieści się w ubrania, które noszą na wybiegach szczupłe, czasem nawet wychudzone modelki.
Z biegiem czasu moda przestała wykluczać, a modelki plus-size wyszły z cienia.
Już w 2006 roku, podczas paryskiego tygodnia mody, na wybiegu u Jean-Paula Gaultiera i Johna Galliano, przemaszerowały puszyste panie. Nigdy jednak żaden z wielkich domów mody nie pokusił się zaprojektowania kolekcji w rozmiarze większym niż M/L.
Swoją najnowszą kolekcję Dolce & Gabbana dedykuje zmysłowości i pięknu kobiecego ciała, we wszystkich kształtach i rozmiarach.
Jest to przełom dla całego modowego przemysłu, skupiającego się w dużej mierze na wyglądzie i pojęciu „doskonałości”.
Przekaz, który niesie ze sobą kampania włoskiego domu mody, polega na tym, że piękno wcale nie ogranicza się do szczupłych sylwetek, ale jest ono sposobem myślenia i stosunkiem do życia, które czynią każdego wyjątkowym i atrakcyjnym.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Thank you Domenico & Stefano for having me again in your beautiful show!!!! #dgfamily
Mimo, że marka od lat wspiera krągłe modelki, dopiero ta kolekcja wprowadza wielkie zmiany, poszerzając rozmiarówkę aż do 54. „Rozszerzenie rozmiarów kolekcji dla kobiet jest naturalną ewolucją Dolce&Gabbana” – tłumaczą projektanci. Dodatkowo, zapowiedzieli, że ich kolejne kampanie, także będą uwzględniać panie plus-size.
Zdjęcie główne: dolcegabbana.com
Tekst: Paula Kierzek