Unilever przeznaczył 94 mln dolarów na centrum badań nad roślinnymi produktami, by zacząć zmieniać światowy system żywnościowy

Centrum badań ma być domem dla programów innowacyjnych marek należących do Unilever.
.get_the_title().

Globalna firma Unilever, do której należy ponad 400 marek na całym świecie, m.in. Knorr, Lipton, Domestos, Cif, Dove czy Timotei, ma już zaplecze badawczo-rozwojowe w Wielkiej Brytanii, Holandii, Chinach, Indiach i Stanach Zjednoczonych.

Ostatnio zainwestowała 94 miliony dolarów w nowe centrum innowacji żywności z siedzibą w The Hive na Wageningen University & Research (WUR) w Holandii.

Priorytetem działalności centrum jest współpraca z naukowcami, start-upami oraz ekspertami z branży żywieniowej w celu opracowania nowych produktów.

Naukowcy skupią się na promowaniu i ulepszaniu roślinnych odpowiedników mięsa oraz ekologicznych opakowań do żywności. Zadbają o wydajność upraw i pożywność produktów spożywczych.

Jeśli chcemy wyżywić prawie 9 miliardów ludzi w sposób zrównoważony i pożywny, to potrzebujemy fundamentalnej transformacji systemu żywnościowego – powiedział dyrektor generalny Unilever, Alan Jope.

źródło: unilever

Niedożywienie, otyłość, zmiany klimatu i marnotrawienie żywności to kwestie, które można rozwiązać tylko wtedy, gdy wszyscy będziemy współpracować, rozwijając technologię i wprowadzając innowacji. Posiadanie globalnego centrum badań i rozwoju w Wageningen pozwoli to zrobić – dodaje Jope.

Budynek, gdzie mieści się The Hive, jest neutralny energetycznie. Holenderski organ certyfikacji BREEAM przyznał mu najwyższą ocenę pod względem efektywności środowiskowej.

źródło: unilever

To jeden z najbardziej zrównoważonych, wielofunkcyjnych budynków na świecie, który na początku tego roku zdobył też dwie prestiżowe nagrody projektowe: Global Design Award for Commercial Projects i Global Public Award. To właśnie w nim będą prowadzone programy innowacji żywności dla marek należących do Unilever, m.in. The Vegetarian Butcher i Hellmann’s.

źródło: unilever

W ostatnich latach Unilever dodał do swojej oferty dużą liczbę nowych produktów roślinnych, w tym wegańskie smaki lodów Ben & Jerry’s i Magnum. W 2018 roku nabył holenderską firmę De Vegetarische Slager, którą zamierza rozwijać. Na tym jednak nie koniec, bo firma zapowiada także, że do 2025 roku ograniczy zużycie plastiku aż o połowę.

Tekst: Marta Mankiewicz
Zdjęcie główne: Unilever

Zmiany Klimatu