LPP jako pierwsza polska firma przystąpiła do globalnej akcji na rzecz ochrony środowiska
New Plastics Economy Global Commitment to porozumienie zainicjowane przez fundację Ellen MacArthur we współpracy z ONZ. Jest wspierane m.in. przez Fransa Timmermansa, Stellę McCartney, czy szefa organizacji WWF Pavana Sukhdev, którzy podpisali list otwarty do przedstawicieli biznesu i rządów apelując o wspólne działania na rzecz eliminacji odpadów i zanieczyszczeń z tworzyw sztucznych u ich źródła.
W ramach międzynarodowego porozumienia już około 400 organizacji, w tym LPP, zobowiązało się do walki z odpadami plastikowymi, które nie podlegają obiegowi zamkniętemu.
Przez ponad 25 lat na rynku osiągnęliśmy dojrzałość biznesową i wypracowaliśmy pozycję, która pozwala nam kreować trendy w branży. Przystąpienie do globalnego porozumienia na rzecz racjonalnego zarządzania plastikiem i eliminacji odpadów plastikowych oznacza podjęcie radykalnych działań w stosunkowo krótkim czasie. Jednocześnie to sygnał nadchodzących zmian we wszystkich markach LPP. Nowe zobowiązania względem ochrony środowiska staną się fundamentem naszej strategii rozwoju na najbliższe lata – zapowiada Marek Piechocki, prezes LPP.
Mając świadomość, jaki wpływ wywiera nadprodukcja plastiku na środowisko, LPP podjęło decyzję o wprowadzeniu we wrześniu br. zmian we wszystkich salonach w Polsce polegających na zastąpieniu darmowych toreb foliowych płatnymi torbami papierowymi z recyklingu.
Według producentów opakowań, symboliczna opłata za torbę zakupową to jedna z dobrych praktyk, które sprawdzają się na wielu rynkach.
Widoczny jest jej wpływ na zmianę zachowań konsumenckich i ograniczenie produkcji opakowań z dużą korzyścią dla ochrony środowiska. Dzięki temu klienci rzadziej sięgają po nowe torby i częściej korzystają z tych wielokrotnego użytku.
Nie jest to już pierwszy raz kiedy działania LPP są podejmowane w trosce o dobro środowiska.
Tylko w 2018 roku w dwóch milionach sztuk odzieży LPP zastąpiło wykorzystanie konwencjonalnej bawełny odmianą organiczną. W tym samym roku Reserved zadebiutowało z pierwszą kolekcją premium w 40% wykonaną z materiałów ekologicznych, a w 20 największych salonach marki pojawiły się kontenery przeznaczone do zbiórki używanej odzieży.
Tekst: Paula Kierzek
Zdjęcie główne: lppsa.com