Patagonia otworzyła pop-upowy second-hand z rzeczami z programu Worn Wear i kolekcji ReCrafted
O Patagonii pisaliśmy już niejednokrotnie, pozostając pod nieustannym wrażeniem jej działań i konsekwencji, z jaką spełnia swoją misję. Jedną z wielu akcji, które podejmuje na rzecz ograniczenia bezsensownego konsumpcjonizmu, a tym samym przeciwdziałania zanieczyszczaniu środowiska, jest program Worn Wear. To sprzedaż używanego sprzętu i ubrań tej marki, prowadzona głównie poprzez internetowy secod-hand połączony z vintage storem.
Teraz Patagonia otwiera pop-upowy second-hand, który będzie działał w Boulder w Kolorado do końca lutego 2020 roku.
Marka wpadła na taki pomysł, przenosząc swój stacjonarny sklep w inne miejsce tego miasta. Jako że poprzednią siedzibę miała opłaconą pod wynajem jeszcze przez najbliższe miesiące, uznała, że trzeba ją wykorzystać w jakimś dobrym celu. Stało się nim otwarcie sklepu, w którym sprzedawane będą wyłącznie rzeczy z drugiej ręki.
Asortyment sklepu The Boulder opiera się przede wszystkim na rzeczach pozyskanych w ramach programu Worn Wear i kolekcji ReCrafted. Program Worn Wear polega na tym, że Patagonia w swoich firmowych sklepach przyjmuje od klientów używane ubrania lub sprzęt wyprodukowany przez tę markę w zamian za środki do wykorzystania np. na nową kolekcję online. Ubrania po odświeżeniu, ewentualnych naprawach i aż trzykrotnym sprawdzeniu standardów jakości trafiają do sklepu internetowego.
Na rozwiązaniu Worn Wear korzystają wszyscy – poprzedni właściciel, który dostanie zapłatę, nowy – bo może kupić daną rzecz taniej i sama Patagonia, która sprzedaje używane rzeczy z zyskiem.
Kolekcja ReCrafted to, jak czytamy na stronie Patagonii, „ubrania stworzone z innych ubrań, (…) które są dowodem mocy prawdziwej wyobraźni i wyobraźni”. Poszczególne części garderoby powstają tu bowiem z odzieży odzyskanej z wysypisk, skąd trafiają do Reno Repair Center, a później w ręce magików z Suay Sew Shop. To właśnie dzięki ich wyobraźni i pomysłowości ubrania dostają drugie życie.
Second-hand Patagonii jest póki co pop-upem, czyli przedsięwzięciem ograniczonym czasowo.
Przypomnijmy, że program Worn Wear również z założenia miał być tylko tymczasową akcją, a cieszył się takim zainteresowaniem, że został wprowadzony na stałe i już od 2 lat z powodzeniem funkcjonuje online.
Phil Graves, dyrektor ds. rozwoju Patagonii, nie ukrywa, że ich nowe przedsięwzięcie traktuje jako pewnego rodzaju eksperyment, gdyż sklep z The Boulder to zupełnie nowy model sprzedaży. Graves jest jednak przekonany, że klienci marki to osoby, które kochają naturę i przyrodę, a więc spodoba im się pomysł, którego szkodliwość dla środowiska będzie minimalna. – Chcemy, żeby nasi klienci wiedzieli, że jedyna kurtka, której potrzebują to ta, która została już wyprodukowana – podsumowuje Graves w wypowiedzi dla cpr.org.
Brawo, Patagonia!
Zdjęcie główne: Kern Ducote / Patagonia
Tekst: Kinga Dembińska