Unilever chce ograniczyć swoje zużycie plastiku o połowę do 2025 roku

Firma Unilever świadoma jest faktu, że wiele produktów, które zanieczyszczają dziś środowisko naturalne, opatrzonych jest jej logo.
.get_the_title().

Firma Unilever, do której należy ponad 400 marek na całym świecie, m.in. Knorr, Lipton, Domestos, Cif, Dove czy Timotei, ogłosiła właśnie ambitny plan – do 2025 roku chce ograniczyć swe zużycie plastiku aż o połowę. To naprawdę dużo, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że Unilever zużywa obecnie aż 700 tys. ton plastiku rocznie. – Uważamy, że musimy zmniejszyć liczbę używanych plastikowych opakowań – mówi Matt Demorais, który kieruje działaniami Unilevera na rzecz ekologicznych opakowań. Oczywiście w przypadku tak dużej firmy tego rodzaju zmiany należy wprowadzać stopniowo. Docelowo do 2025 roku firma zmniejszy zużycie jednorazowych plastikowych opakowań o 100 tys. ton rocznie.

Opakowania z tworzyw sztucznych pochodzących z recyclingu będą z kolei stanowić 25 proc. wszystkich opakowań produkowanych przez firmę.

Te z kolei mają się nadawać w całości do ponownego wykorzystania, recyclingu lub kompostowania – w zależności od wykorzystanego materiału.

Pojawi się więc możliwość ponownego napełniania opakowań – tego lata automaty na środki czystości marek należących do koncernu pojawiły się w Wietnamie. Klienci mogli więc uzupełniać butelki, które w przeciwnym wypadku zwyczajnie by wyrzucili. Z tego samego powodu w Wielkiej Brytanii pojawiły się ostatnio wkłady do spray’ów do czyszczenia.

W przyszłości natomiast oferta firmy rozszerzy się o więcej koncentratów.

Odpowiadamy za produkowany przez nas plastik, dlatego dążąc do gospodarki obiegu zamkniętego, jesteśmy zobowiązani do zbierania większych ilości niż produkujemy. To trudne, ale i ekscytujące zadanie, które pomoże w zwiększeniu popytu na tworzywa sztuczne pochodzące z recyclingu – mówi Alan Jope, CEO Unilevera. Jope świadom jest faktu, że znaczna część plastikowych śmieci trafiających do środowiska naturalnego opatrzona jest logo Unilever i mówi o tym w filmie promującym ekologiczną inicjatywę marki.

Tekst: NS

Zmiany Klimatu