Fascynacja astrologią nowym nurtem w modzie
Ostatnio zaobserwować można coraz większe zainteresowanie świata mody astrologią, czyli odłamem wróżbiarstwa badającym wpływ ruchów ciał niebieskich na związki i zachowania międzyludzkie. Czytanie z gwiazd sięga czasów starożytności, ale największe marki zwróciły swoją uwagę w tym kierunku dopiero teraz.
W ostatnich tygodniach zauważyć mogliśmy rosnącą liczbę projektów z motywami astrologicznymi – najbardziej charakterystyczne okazały się te od Vetements i Gucci.
Vetements zawsze hołdowało stylowi, który odbiegał od standardów – nikogo nie dziwi więc zainteresowanie tą nietypową dziedziną.
Centralnym punktem kolekcji kapsułowej francuskiego brandu są opisy znaków zodiaku. Od Raków do Baranów, poprzez Bliźnięta i Strzelce – kolekcja opisuje najbardziej charakterystyczne cechy bazujące na dacie narodzin względem położenia ciał niebieskich.
Również Alessandro Michele podzielił się z fanami swoją fascynacją astrologią. Gucci zamiast znaków zodiaku schyliło się jednak po te zaczerpnięcie z Chińskiego Nowego Roku. Kapsułowa kolekcja celebruje Rok Psa (w chińskiej astrologii istnieje 12-letni cykl zwierząt w odniesieniu do tamtejszego kalendarza – obecny jest Rokiem Psa, charakteryzowany jako symbol szczerości, odpowiedzialności i lojalności).
Marka wypuściła czapki truckerki, linię koszulek, kurtek, spodni i koszul oraz całą masę akcesoriów, od torebek i pierścionków poprzez zegarki, buty i portfele. Wszystkie oczywiście hołdują czworonożnym przyjaciołom człowieka.
To ukłon w stronę Millenialsów, dla których astrologia coraz częściej bywa drogą do uduchowienia i poszukiwania swojego wewnętrznego „ja”. Brandy zdecydowały się przekuć tę energię w projekty i marketingowe kampanie.
Tekst: DS