Nowy zamiennik mięsa został wynaleziony przez 19-latka
Australijczyk, Ben Pasternak już jako 14-latek stworzył grę Impossible Rush i Impossible Dial, które stały się jednymi z najpopularniejszych aplikacji w App Store. W wieku 15 lat zrezygnował ze szkoły średniej, przeniósł się do Nowego Jorku, a dziś uznawany jest za młodego innowatora i najbardziej wpływowego nastolatka. A co jest jego najnowszym odkryciem?
Oparta na roślinach marka nuggetsów, której rozwój był możliwy dzięki wsparciu i dofinansowaniu w wysokości 7 milionów dolarów od spożywczego giganta jakim jest McCain Foods.
Młody przedsiębiorca dostrzegł problemy związane z masową hodowlą zwierząt jak i duży potencjał roślinnych zamienników mięsa, ale uważał też, że marki na rynku nie posunęły się tak daleko, jak to możliwe, aby wystarczająco dobitnie dotrzeć do osób jedzących mięso. – Nie byli zbyt prowokacyjni, a spośród niektórych dużych firm spożywczych, które niedawno ogłosiły swoje nowe produkty pochodzenia roślinnego nie mogę powiedzieć, żebym znalazł tę, której produkt jest faktycznie dobry – mówi Ben.
Nowa marka NUGGS promuje się zabawnym hasłem „Zabija cię wolniej”, podkreślając w ten sposób, że ich produkty zawierają dwa razy więcej białka niż odpowiedniki pochodzenia zwierzęcego, około 20% mniej kalorii i nie wpływają na poziom cholesterolu.
Przepis na nuggetsy opracował współdziałający z Benem, 20-letni Liam Mullen, który rozpoczął pracę w gastronomii już w wieku 16 lat, a obecnie pracuje w nagrodzonej gwiazdką Michelin restauracji w Nowym Jorku.
Nowe nuggetsy wykorzystują białko grochu zamiast prymitywnej technologii opartej na zwierzętach – mówi Pasternak. A sam smak jest na tyle podobny do mięsa, że po podaniu ich dzieciom nie były w stanie ich odróżnić.
Jesteśmy bardzo młodym zespołem jak i bardzo młodymi przedsiębiorcami i zasadniczo tworzymy produkt dla siebie. Żadna duża firma spożywcza nie może tego powiedzieć – kontynuuje Pasternak.
Nuggs są sprzedawane wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej firmy, co, jak twierdzi Pasternak, umożliwia bliższą relację z klientami i stały cykl informacji zwrotnych. – Po umieszczeniu produktu w sklepach stacjonarnych tracisz kontrolę i nie wiesz tak naprawdę do kogo trafia twój produkt”– mówi. Nasza filozofia – dla mnie, jako dla osoby ściśle związanej ze światem cyfrowym, polega na traktowaniu żywności jak oprogramowania. Gdy klienci kupują pudełko nuggetsów, na stronie pojawia się komunikat z zapytaniem kiedy ostatnio jedli mięso.
Celem, takiego działania jest dotarcie do jak największej liczby wszystkożernych, a nie tylko wegetarian. – Znajdujemy tych, którzy nigdy tak naprawdę nie próbowali roślinnego mięsa i powoli ich do niego przyzwyczajamy – dodaje Pasternak.
Obecnie NUGGS można kupić tylko w USA, choć Ben planuje rozpromować je na skalę światową.
Zdjęcie główne: NUGGS
Tekst: Marta Mankiewicz