Bouncing For Good rusza w Polsce
Inicjatywa ma na celu przybliżanie koszykówki dzieciom w szkołach i promuje kreatywność, pracę zespołową oraz wartości sportowe. Trefl Sopot wybrał Szkolę Podstawową z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 w Sopocie dla 'Bouncing For Good’. Szkoła w Sopocie regularnie prowadzi zajęcia dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lub niedosłuchem i na tym właśnie skoncentrował się Trefl Sopot oraz Motorola w ramach inicjatywy 'Bouncing For Good’.
Uczniowie szkoły integracyjnej wzięli udział w warsztatach, spotkali się z koszykarzami – Jakubem Schenkiem oraz Andym Van Vlietem.
W ramach inicjatywy SP9 otrzymała m.in. 250 piłek do koszykówki, a Motorola przekazuje urządzenia IT dostosowane do potrzeb szkoły.
'Bouncing For Good’ EuroLeague Basketball to fajna międzynarodowa akcja, która ma zainspirować dzieciaki poprzez sport oraz pobudzić ich kreatywność. Lokalnym partnerem wydarzenia jest klub Trefl Sopot, aktualny koszykarski mistrz Polski, którego zawodnicy pojawili się na spotkaniu z uczniami sopockiej podstawówki.
'Bouncing For Good’ to rozpoczęcie nowego etapu partnerstwa firmy Motorola z EuroLeague Basketball. Inicjatywa jest elementem strategii Euroligi w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Wywiera realny wpływ społeczny, poprzez przekazywanie piłek do koszykówki i sprzętu IT oraz organizowanie interaktywnych warsztatów, podczas których sport odgrywa rolę inspirującą, łącząc lokalne społeczności.
Inauguracja inicjatywy 'Bouncing For Good’ odbyła się w Polsce, ale weźmie w niej udział pięć partnerskich klubów oraz szkół z wybranych europejskich krajów. Wkrótce akcja wystartuje w Grecji, Hiszpanii, Francji oraz we Włoszech.
Każdy uczestniczący w programie klub koszykarski opracowuje konkretny projekt One Team dostosowany do swojej społeczności. Inicjatywa stanowiąca element partnerstwa firmy Motorola oraz Euroligi ma na celu przybliżanie koszykówki dzieciom w szkołach i promuje kreatywność, pracę zespołową oraz wartości sportowe podczas interaktywnych warsztatów.
Młodzież w Sopocie stworzyła projekt muralu przedstawiającego 'idealną piłkę do koszykówki’.
Mural ten w interpretacji lokalnego artysty został odwzorowany na prawdziwej piłce do koszykówki. Podczas spotkania 24 października zawodowi koszykarze Jakub Schenk i Andy Van Vliet przekazali pomalowaną piłkę do koszykówki jako symbol inicjatywy.
Szkoła otrzymała też koszulki z logo EuroLeague One Team i Motorola, a także 250 piłek do koszykówki dla uczniów.
Elementem warsztatów były urządzenia marki Motorola. Umożliwiały one uczniom korzystanie z interaktywnych funkcji umożliwiając m.in. kontakt z koszykarskimi idolami podczas organizowanej w trakcie warsztatów transmisji na żywo 'Dream Call’. Kolejną aktywnością było układanie puzzli przedstawiających wizerunki Ambasadorów One Team. Uczniowie wykorzystali też smartfony Motorola do przeprowadzenia wywiadów z nauczycielami, udokumentowania ich doświadczeń i kreatywnego odzwierciedlenia istoty warsztatów.
– Bardzo cieszymy się z inauguracji partnerstwa z inicjatywą EuroLeague Basketball 'Bouncing For Good’ w Polsce, gdzie możemy wywrzeć naprawdę pozytywny wpływ na dzieci poprzez kreatywność i sport. Wykorzystując do realizacji warsztatów swoje technologie, łączymy uczniów z ich koszykarskimi idolami oraz zachęcamy do wyrażania siebie w sztuce i sporcie. Jesteśmy dumni ze wspierania tej inicjatywy, która sprzyja inspiracji, pracy zespołowej oraz budowaniu społeczności – powiedziała Daniela Idi, dyrektor ds. marketingu firmy Motorola dla regionu EMEA.
Jako główny partner inicjatywy, Motorola przekaże urządzenia IT dostosowane do potrzeb szkoły. Przyniosą one korzyści wszystkim uczniom i pedagogom zwiększając atrakcyjność nauki, a także pomagając w organizacji zajęć nie tylko o charakterze sportowym.
Trefl Sopot stale współpracuje z lokalnymi szkołami i wskazał SP9 w Sopocie dla inicjatywy 'Bouncing For Good’. W lutym klub wybrał także trzy sopockie szkoły publiczne do inauguracji programu 'Trefl Kids’ promującego koszykówkę w lokalnej społeczności. W ramach programu, uczniowie mogą grać w koszykówkę, a następnie oglądać mecze i spotykać się z zawodnikami.
– Dzięki hojności firmy Motorola możemy wesprzeć szkoły nie tylko sprzętem, ale także cennymi warsztatami. Inicjatywa One Team to świetny start programu dla klubu Trefl Sopot. Z entuzjazmem i niecierpliwością czekamy na każdą sesję naszej lokalnej inicjatywy One Team – powiedziała Barbara Lewandowska-Paluch, kierownik marketingu i komunikacji klubu Trefl Sopot.
źródło: informacja prasowa