Nowe trendy w randkowaniu na lato 2024?

Jak zmieniają się trendy w randkowaniu? Od zielonych flag, przez sztuczną inteligencję i nowe aplikacje takie jak Ten Ten. Sprawdzamy, co zmienia się w świecie randek.
.get_the_title().

Nowe trendy w randkowaniu? Oczywiście, że chcemy randkować i będziemy randkować nawet jeśli jesteśmy już zniechęceni Tinderem i  innymi aplikacjami, które są właściwie takie same. Jak wygląda dziś świat randek?

Zacznijmy od tego jakie są nasze uprzedzenia i oczekiwania. Badanie 'The Green Flags Study’, które niedawno zaprezentował Tinder, a przeprowadzone zostało na próbie 8000 osób próbuje odpowiedzieć na te pytania. Wynika z niego, że aż 91% kobiet przyznało, że randkowanie po pandemii stało się trudniejsze. Według badań Tindera 65% kobiet uważa, że mężczyźni szukają tylko przelotnych romansów. Z kolei tylko 29% mężczyzn się do tego przyznaje.

Okazuje się, że 65% mężczyzn i 68% kobiet szuka miłości i związku. Jakie są więc trendy w randkowaniu na 2024 rok?

AI wkroczyło w świat miłosnych podbojów już całkiem na poważnie. Coraz więcej aplikacji randkowych wykorzystuje sztuczną inteligencję do ustawiania algorytmów, zapewniając użytkownikom skuteczne propozycje randkowe. Pojawiają się aplikacje bazujące na AI, przykładem jest Heyoosh, czyli pierwszy na świecie osobisty swat AI. Ma wyeliminować niewłaściwie wiadomości i stworzyć środowisko bezpieczne i pozbawione osądów.

Aplikacja Rizz to oparty na SI podpowiadacz tekstów – dzięki niemu staniemy się mistrzami flirtu – taka flirtująca sztuczna inteligencja w roli naszego skrzydłowego. Właściwie nie trzeba się specjalnie starać, bo nasz podpowiadacz prosi o dostęp do naszej klawiatury.

Są też aplikacje, w których randkujemy ze sztuczną inteligencją, a osoby przedstawiane na profilach nie istnieją – jedną z nich jest Blush. Nie będziemy oceniać. Czy sztuczna inteligencja będzie lepsza w tworzeniu par niż natura? Czas pokaże.

Niezadowolenie z aplikacji randkowych powoduje liczne zmiany. Bumble, aplikacja, która wyróżniała się tym, że to kobiety podejmowały pierwszy krok, jest na progu dużych zmian wraz z objęciem stanowiska przez nowego CEO. Aplikacja nie będzie już wymagać od kobiet aktywnego rozpoczynania rozmów. Będzie natomiast proponować gotowe tematy do rozmów, aby 'odciążyć’ użytkowników i zachęcić ich do aktywności. Dodatkowo o czym za chwilę, właściwie nie będzie już aplikacją randkową.

 Za kilka lat nie będziemy aplikacją randkową  – zapowiada założycielka Bumble Inc., Whitney Wolfe Herd.

Tinder również uruchamia nowe funkcje, w tym przesuwanie w górę i w dół oraz odnowioną stronę 'explore’. Czy to wystarczy, żeby dostosować się do pokolenia Z? Śmiemy wątpić.

Randkowanie solo to też dość mocny trend w dziedzinie wellness, ale też przejaw zmęczenia nieudanymi randkami. Ludzie stawiają, więc na swój dobrostan. Randki solo polegają na organizowaniu randek z samym sobą, czyli wychodzeniu na kolację, lunch czy drinka samemu. Do kina czy muzeum też można iść w pojedynkę i nie trzeba czuć z tego powodu wstydu. Celebrujemy więc swój czas, siebie, znajdując pozytywne aspekty w byciu samemu ze sobą.

@aboutyou Forever romanticizing life by going on solo dates😌🌺 @millane #CoCreatedbyAboutYou #AboutYou #SS24 ♬ Originalton – About You

Starzenie się aplikacji randkowych rodzi pewne obawy w branży. Aplikacje randkowe są coraz częściej wykorzystywane przez osoby starsze. To oznacza, że firmy stojące za nimi muszą popracować nad zmianą.

Według badań Statista z 2023 roku, 61% użytkowników aplikacji randkowych w USA stanowiły osoby w wieku od 30 do 49 lat. Tylko 26% osób było w wieku od 18 do 29 lat.

Jak randkuje generacja Z? Pokolenie Z ewidentnie nie jest zachwycone aplikacjami randkowymi, w każdym razie dużo mniej niż milenialsi. Wydatki Tindera na kampanie skierowane do Z-etek nie przyniosły rezultatów. Liczba osób płacących za korzystanie z Tindera oraz z pozostałych aplikacji firmy spadła z 16,5 miliona w 2022 roku do 14,9 miliona w 2023 roku i tendencja się utrzymuje. Wyceny gigantów randkowych mocno spadły, dobrze trzyma się jedynie Grindr.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Eventbrite (@eventbrite)

Rośnie za to zainteresowanie szybkimi randkami (speed dating). Młodzi ludzie coraz częściej szukają wydarzeń na żywo, co potwierdza raport Eventbrite, platformy z wydarzeniami także dla singli.

Ludzie pragną autentycznych więzi i doświadczeń dostosowanych do ich zainteresowań, stąd speed dating – czytamy w raporcie Eventbrite.

Frekwencja na wydarzeniach randkowych i spotkaniach dla singli na Eventbrite wzrosła o 42% w 2023 roku. Od maja 2023 do kwietnia 2024 platforma zarejestrowała ponad 1,5 miliona wyszukiwań wydarzeń randkowych i eventów dla singli. Gdzie jeszcze szukają? W klubach i grupach hobbystycznych. Popularne wydarzenia randkowe na Eventbrite to m.in. wieczory gier i spotkania sportowe.

Na popularności zyskuje obecnie aplikacja Ten Ten. To francuska apka, która podbija świat nastolatków. Od momentu jej uruchomienia 4 kwietnia, szybko wspięła się na szczyty list najczęściej pobieranych aplikacji gromadząc parę milionów pobrań. Użytkownicy mogą wysyłać sobie natychmiastowe wiadomości głosowe działające jak walkie-talkie. Mogą też poznawać ludzi, przeglądać profile innych osób w aplikacji. Więcej o Ten Ten przeczytacie tutaj. 

Z czym jeszcze muszą się zmierzyć twórcy aplikacji randkowych? 41% użytkowników z pokolenia Z stwierdziło, że bezpieczeństwo jest ich główną obawą podczas spotkań online. Jak odpowiada na to rynek? Eventbrite wprowadziło wspólne spotkania ze znajomymi. Tinder wprowadził funkcję bezpieczeństwa, która pozwala użytkownikom dzielić się planami randek i szczegółami dotyczącymi dopasowań z przyjaciółmi i rodziną.

Kolejnym problemem jest płatność. Nie chcemy płacić za miłość. Wielu randkowiczów online nie chce płacić za usługi związane z randkowaniem, ponieważ komercjalizacja emocji budzi ich opór. Wolą zrezygnować z płatnej subskrypcji niż płacić za coś co powinno być romantyczne.

SURPRISE