Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Kolejne zmiany na Facebooku. Bardziej widoczne będą wiadomości z twojego regionu

Przedstawiciele Facebooka zapewniają, że nowa strategia ma zwiększyć zaangażowanie obywatelskie użytkowników serwisu.
.get_the_title().

W ostatnim czasie Facebook pracuje nad algorytmami, które uprzywilejowują w news feedzie użytkownika dany rodzaj treści. Początkowo słyszeliśmy o tym, że pierwszeństwo nad wiadomościami z facebookowych stron będą miały posty i zdjęcia naszych znajomych. Następnie pojawiły się zapewnienia o walce z fake newsami i zwiększaniu widoczności postów z „zaufanych źródeł”. Zgodnie z ostatnimi doniesieniami mediowego giganta, wiemy już, że Facebook ma kolejny plan – priorytetem w naszym news feedzie mają być newsy regionalne – wszystkie wiadomości, które dotyczą wydarzeń lokalnych.

Regionalne newsy pomagają nam zrozumieć problemy dotyczące lokalnej społeczności i mocno wpływają na nasze życie – tłumaczy nową strategię założyciel i CEO Facebooka, Mark Zuckerberg. Badania dowodzą, że czytanie lokalnych wiadomości jest powiązane z naszym obywatelskim zaangażowaniem.

W praktyce oznacza to, że nie tylko regionalne wiadomości z serwisów, ale i wpisy znajomych dotyczące wydarzeń lokalnych mają wyświetlać się w naszym facebookowym news feedzie na samej górze. Zmiana najpierw będzie wdrażana na terenie USA, następnie, w ciągu tego roku, obejmie kolejne kraje. Mają na tym skorzystać małe, lokalne rynki, bowiem użytkownicy będą koncentrować swoją uwagę wokół lokacji, w której się znajdują.

Alex Hardiman i Campbell Brown z działu newsów Facebooka dodatkowo podkreślają, że wszelkie prace dążące do zapewnienia użytkownikom wartościowych treści (co łączy się z redukcją clickbaitów i fake newsów) będą kontynuowane.

Źródło: newsroom.fb.com, qz.com

Tekst: RK

MOTO