Według naukowców spożywamy do 100 tys. mikrocząsteczek plastiku rocznie
Mikroplastik coraz częściej przenika do ludzkiego organizmu. W ciągu tygodnia jedna osoba spożywa około pięciu gramów tworzyw sztucznych.
Badania naukowe dowodzą, że mikroplastik może przenikać do naszego organizmu poprzez pożywienie, a dodatkowo uwalniać się pod wpływem ciepła.
Naukowcy z Amsterdamu przebadali próbki krwi dorosłych osób i w 80 proc. z nich potwierdzono obecność mikroplastiku. Odkrycie to dowodzi, że jest on w stanie przemieszczać się po ciele człowieka, a następnie osadzać w jego narządach. Według badań opublikowanych w Environmental Science & Technology nawet jeśli spożywamy tylko niewielkie ilości zanieczyszczonej żywności, to wraz z nią możemy pochłaniać nawet 100 tys. mikrocząsteczek plastiku rocznie.
Naukowcy z National Institute of Standards and Technology w USA odkryli, że gdy produkty z tworzyw sztucznych są wystawione na działanie gorącej wody, uwalniają biliony nanocząsteczek plastiku na każdy litr. Mikroplastik może uwalniać się z butelek PET pod wpływem ciepła, jakie powstaje podczas przechowywania napojów w samochodzie lub podczas podgrzewania w mikrofalówce.
Świadomość dotycząca wpływu plastiku na zdrowie rośnie, a wiele osób rezygnuje z picia z plastikowych butelek.
Marka Waterdrop przygotowała na wiosnę edycję butelek termicznych wykonanych z wysokiej jakości stali nierdzewnej. Pozwalają one uniknąć uwalniania plastiku wraz z wyższą temperaturą. Butelka termiczna utrzymuje zimno przez 24 godziny i ciepło przez 12.
Kształt i stylowy design sprawiają, że butelki są idealne dla osób dbających o zdrowie i ekologię. Butelki termiczne dostępne są w kolorze czarnym oraz srebrnym, do tego są łatwe w czyszczeniu i nie zatrzymują zapachów. Marka ma również w swojej ofercie butelki wykonane z wytrzymałego szkła borokrzemowego, które nie zawiera BPA – polimeru, który ma negatywny wpływ na nasze zdrowie.
Świat bez nadmiaru plastiku i cukru jest możliwy. Waterdrop, którego inwestorem oraz ambasadorem jest wybitny tenisista Novak Djoković, wierzy w idee zrównoważonego rozwoju.
Nadmiar plastiku i nadużywanie cukru to ogromne globalne problemy. Firma rozpoczęła kampanię wzywającą do wyeliminowania korzystania ze słodzonych napojów w jednorazowych plastikowych opakowaniach.
Waterdrop produkuje także napoje bez cukru. Marka podjęła współpracę z organizacją Plastic Bank, która za każdy sprzedany 12-pak kapsułek wyciągnie z oceanu jedną butelkę.
Firma promuje odpowiednie nawadnianie się, przy jednoczesnym zachowaniu dbałości o środowisko.
Waterdrop powstało w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Marce przyświecają dwie idee: picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie marki znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę.