Kolejnym aspektem współczesnych nawyków konsumpcyjnych jest lokalność – i to również jest pokłosiem pandemii. Wówczas jak nigdy dotąd nauczyliśmy się tego, jak istotne jest wspieranie lokalnych biznesów. Jednak każda lokalna społeczność ma inne potrzeby i cechy charakterystyczne. Można mieć pozytywny wpływ na ich rozwój tylko wtedy, gdy zrozumie się to, co jest dla danej społeczności faktycznie istotne oraz w jaki sposób można poprawić jakość życia tej grupy osób. Dlatego Glovo koncentruje się w swoich działaniach przede wszystkim na wspieraniu małych i średnich przedsiębiorstw, które mają zasięg lokalny. Celem jest uwolnienie całego potencjału miast – umożliwienie użytkownikom znalezienie tego, czego szukają i zaprezentowanie oferty wszystkich małych i średnich przedsiębiorstw w okolicy.
To napędza lokalną gospodarkę również dzięki temu, że Glovo płaci podatki lokalnie, wszędzie tam, gdzie prowadzi działalność za pośrednictwem niewielkich podmiotów – to jeden z nielicznych graczy w branży, który to robi.
W ciągu ostatnich kilku lat diametralnie wzrosła nasza świadomość dbania o własne zdrowie. Branża wellness przeżyła prawdziwy boom również podczas pandemii. Spędzając całe dnie zamknięci we własnych domach, chętniej interesowaliśmy się tym, jak mądrze i zdrowo wykorzystać ten nadmiar czasu wolnego. Ćwiczyliśmy, praktykowaliśmy jogę, sami gotowaliśmy, piliśmy soki wzmacniające odporność – ten nawyk również został z nami na dłużej. Zaczęliśmy zwracać większą uwagę na to, co jemy – chcemy, by było zdrowo i korzystnie również dla planety. W zeszłym roku Glovo odnotowało wzrost zamówień wegetariańskich o 57 proc. i wzrost zamówień zdrowej żywności o 62 proc.
Glovo to całe centrum handlowe w twojej kieszeni.
Wygoda i szybkość dostawy – to cechy idealnego wrażenia zakupowego. Popyt konsumpcyjny nie koncentruje się już wyłącznie na artykułach spożywczych, ale skierował się ku innym kategoriom handlu detalicznego. Glovo, którego pierwszym hasłem było ‘Dostarczamy wszystko, co chcesz w mniej niż godzinę’, było świadkiem tego rozwoju – w 2022 roku firma odnotowała 120-proc. wzrost zamówień niespożywczych dokonywanych przez użytkowników Glovo.