Beyond Meat zapowiada nowości w 2020 roku
Produkty marki Beyond Meat dostępne są już w 50 krajach, w tym w Polsce, Australii, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Chile, Izraelu, Korei, Meksyku i RPA. Firma właśnie ogłosiła, że w 2020 roku chce kontynuować międzynarodową ekspansję.
Zapowiedziała nie tylko wejście na rynki kolejnych państw, ale także nowości w swojej ofercie.
W wywiadzie dla agencji prasowej Bloomberg dyrektor generalny Beyond Meat Ethan Brown powiedział, że firma ma już gotowe nowe produkty, które wprowadzi w tym roku.
– W 2020 roku zobaczycie kilka ekscytujących produktów naszej marki, które będą dobrymi alternatywami dla drobiu. Jednak nie mogę jeszcze wymienić konkretnych produktów ani rozwiązań – mówi Brown.
Najprawdopodobniej chodzi o Beyond Chicken, który ma opanować restauracje i sklepy spożywcze.
Podczas testu przeprowadzonego w sierpniu w jednym z KFC w Atlancie Beyond Fried Chicken został wyprzedany w pięć godzin, a kolejki ciągnęły się na zewnątrz fast foodu. KFC nazwał ten dzień „Kentucky Fried Miracle” i dodał, że restauracja sprzedała tyle skrzydełek Beyond Fried Chicen, ile normalnego kurczaka w ciągu całego tygodnia. Nie ma więc wątpliwości, że kurczak pochodzenia roślinnego będzie równie dużym hitem tak jak Beyond Burger i Beyond Sausage.
Wegańskie substytuty mięsa marki Beyond Burger wytwarzane są z mieszanin izolatów białka grochu, białka ryżu, białka fasoli mung, oleju rzepakowego, oleju kokosowego i innych składników, takich jak skrobia ziemniaczana, ekstrakt jabłkowy, lecytyna słonecznikowa i sproszkowane nasiona granatu, a także wielu witamin i minerałów. Efekt „krwawienia” produktów z wołowiny jest uzyskiwany za pomocą soku z czerwonych buraków.
Według naukowców z University of Michigan, produkując Beyond Burgera emituje się 90 proc. mniej gazów cieplarnianych, wykorzystuje 46 proc. mniej energii i wywiera o 93 proc. mniejszy wpływ na użytkowanie gruntów niż produkcja 100 g amerykańskiej wołowiny.
We wrześniu 2018 roku ONZ przyznało Beyond Meat nagrodę Champions of the Earth, uznając wysiłki firmy na rzecz zrównoważonego rozwoju wykraczające poza sam produkt, czyli m.in. zamianę plastikowych tac opakowaniowych na tace kompostowalne.
Tekst: Marta Mankiewicz