Porsche Taycan Cross Turismo – w poszukiwaniu przygody
Porsche nie zwalnia tempa w kierowaniu się w stronę bardziej ekologicznej motoryzacji i poszerza gamę całkowicie elektrycznych samochodów sportowych o nowy model – Taycan Cross Turismo, czyli uterenowiony i bardziej wszechstronny model bardzo dobrze przyjętego Taycana. To podobny zabieg zastosowany wcześniej w modelu Panamera, którego uzupełniono wersją Sport Turismo, o sylwetce bardziej przypominającą kombi i większej przestrzeni bagażowej.
Tym modelem Porsche udowadnia, że samochody elektryczne są nie tylko do miasta, ale nadają się również do zjechania z codziennego, utwardzonego szlaku.
Cross Turismo otwiera markę ze Stuttgart na nowego odbiorcę, poszukującego w samochodzie genu przygody, partnera, który doskonale poradzi sobie nie tylko w pokonywaniu miejskich i autostradowych kilometrów, ale pozwoli również na zapakowanie sprzętu do bagażnika i dotarcie do mniej uczęszczanych spotów.
Postrzegamy siebie jako pionierów zrównoważonej mobilności: najpóźniej w 2025 r. połowa wszystkich nowych pojazdów, które zamierzamy dostarczyć, będzie miała napęd zelektryfikowany – albo w pełni elektryczny, albo hybrydowy typu plug-in. W 2020 r. co trzeci spośród wszystkich samochodów, które dostarczaliśmy w Europie, miał napęd elektryczny. Przyszłość należy do elektromobilności. Wraz z premierą modelu Taycan Cross Turismo robimy kolejny duży krok w tym kierunku.
Standardowe wyposażenie obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh.
Innowacyjny napęd elektryczny
W Taycanie po raz pierwszy w seryjnej produkcji wykorzystano napęd elektryczny o architekturze 800 V. Z tego samego rozwiązania korzysta Cross Turismo, dzięki czemu czas ładowania 80 proc. baterii wynosi tylko około 20 minut. Dodatkowo standardowe wyposażenie nowego modelu obejmuje akumulator Performance Plus o łącznej pojemności 93,4 kWh. Do wyboru mamy 4 wersje napędowe:
Taycan 4 Cross Turismo o mocy 280 kW (380 KM), moc w trybie overboost z Launch Control: 350 kW (476 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s, prędkość maksymalna: 220 km/h, zasięg (WLTP): 389-456 km
Taycan 4S Cross Turismo o mocy 360 kW (490 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 420 kW (571 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h, zasięg (WLTP): 388-452 km
Taycan Turbo Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 500 kW (680 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 3,3 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 395-452 km
Taycan Turbo S Cross Turismo o mocy 460 kW (625 KM), moc w trybie overboost z Launch Control 560 kW (761 KM), przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 s, prędkość maksymalna: 250 km/h, zasięg (WLTP): 388-419 km
Każdy model został wyposażony w napęd na 4 koła, a opcjonalny pakiet Off-Road Design pozwala zwiększyć prześwit nawet o 30 mm.
Uterenowione zawieszenie
Nowe, zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym zapewnia bezkompromisową dynamikę również poza utwardzonymi drogami. Czterdzieści siedem milimetrów dodatkowej przestrzeni na głowy podróżujących na tylnych fotelach i ponad 1200 litrów przestrzeni ładunkowej, z dostępem przez dużą tylną pokrywę, sprawiają, że Taycan Cross Turismo jest pojazdem wszechstronnym, o różnorodnym zastosowaniu.
Standardem we wszystkich czterech wariantach jest zaawansowane technicznie podwozie z napędem na wszystkie koła oraz adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Opcjonalny pakiet Off-Road Design pozwala zwiększyć prześwit nawet o 30 mm. Oznacza to, że Taycan Cross Turismo może być również użytkowany w wymagającym terenie. Jego sprawność podczas jazdy po wyboistych drogach poprawia standardowy tryb Gravel.
Porsche Taycan Cross Turismo to pierwszy tak wszechstronny pojazd wśród elektrycznych samochodów sportowych.
We wnętrzu zastosowano innowacyjne materiały pochodzące z recyklingu, co podkreśla ekologiczną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego. Wchodzimy w nową, cyfrową erę motoryzacji.
Funkcjonalny Design
Sylwetkę nowego Taycana Cross Turismo definiuje sportowa, opadająca ku tyłowi linia dachu, przez projektantów Porsche nazywana 'flyline’. Elementy wzornictwa odwołującego się do świata off-roadu obejmują nakładki nadkoli, unikalne dolne części przedniego i tylnego zderzaka oraz progi. Z pakietem Off-Road Design nowy Taycan Cross Turismo zyskuje specjalne klapy w rogach przedniego i tylnego zderzaka oraz na końcach progów. Z jednej strony podkreślają one efektowny wygląd, z drugiej – zapewniają ochronę przed uderzeniami kamieni.
Specjalnie dla modelu Taycan Cross Turismo inżynierowie i projektanci Porsche opracowali nowy tylny bagażnik, który mieści do trzech rowerów i wyznacza standardy pod względem kompaktowych gabarytów oraz łatwości obsługi. Bagażnik ma uniwersalną konstrukcję – może służyć do przewożenia różnych typów rowerów. Jedną z innowacyjnych cech, jakie go wyróżniają, jest możliwość otworzenia tylnej pokrywy nawet z przymocowanymi rowerami. Równocześnie Porsche prezentuje dwa wysokiej klasy rowery elektryczne: eBike Sport oraz eBike Cross.