Brytyjskie fast foody zrezygnowały z dodawania plastikowych zabawek do posiłków
Coraz więcej restauracji stara się ograniczyć ilość odpadów z tworzyw sztucznych – słomki, sztućce, kubeczki i plastikowe butelki często zastępują ich ekologiczne odpowiedniki. W Wielkiej Brytanii dwie główne marki fast foodów zwróciły również uwagę na plastikowe zabawki, które są nieodłącznym elementem zestawów dla dzieci. W tym tygodniu brytyjski Burger King przestał dodawać plastikowe zabawki do posiłków dla dzieci. W odpowiedzi na krok konkurenta, McDonald’s również zadeklarował, że da klientom możliwość wyboru.
Od przyszłego miesiąca zabawki z Happy Meal będzie można wymienić na owoc, a w przyszłym roku na książkę.
Według Burger Kinga to ograniczenie oraz nowa, zrównoważona polityka pozwoli zaoszczędzić około 350 ton plastiku rocznie.
I choć plastikowe zabawki będą niedostępne, sieciówka twierdzi, że dzieci nadal będą się dobrze bawić podczas pobytu w restauracji. Jak na razie w zamian zagwarantowane będą miały naklejki oraz papierową koronę. – Trwają również prace nad stworzeniem alternatywnego, trwałego rozwiązania, które urozmaici posiłki dla dzieci. Wprowadzenie nowości jest planowane na początku 2020 roku – mówi rzecznik brytyjskiego Burger Kinga. Brytyjski Burger King zrobił więc pierwszy krok w kierunku zmian, które są tylko początkiem ich szerszego zaangażowania w ograniczanie tworzyw sztucznych w swoich lokalach. – Jeśli chodzi o inne rynki, to możemy powiedzieć, że obecnie trwają również prace nad tym, jak możemy całkowicie odejść od niebiodegradowalnych zabawek plastikowych we wszystkich naszych restauracjach – mówi rzecznik.
McDonald’s jest zdecydowanie pionierem oferty dziecięcej i sprzedaje rocznie około 1,2 miliarda zestawów Happy Meal na całym świecie, zatem łatwo sobie wyobrazić, jaki wpływ może wywrzeć planowana zmiana polityki.
– Mamy aktywną, globalną grupę ekspertów badającą produkcję bardziej zrównoważonych zabawek dla Happy Meal, a nasze rynki testują różne modele i opcje zabawek dołączanych do zestawów – powiedział rzecznik McDonald’s USA.
– Korzyścią z naszej globalnej działalności jest możliwość wykorzystania naszej skali do wprowadzania innowacji oraz do testowania i dzielenia się wiedzą w celu poprawy jakości obsługi klientów i upewnienia się, że zmiany są przez nich akceptowane – dodaje rzecznik. Ostatnio McDonald’s wprowadził również nowa strategię „Scale for Good” w zakresie opakowań i recyklingu odpadów, a za cel postawił sobie wyeliminowanie opakowań z tworzyw sztucznych we wszystkich swoich restauracjach do 2015 roku.
Zdjęcie główne: David Paul-Morris / Getty Images
Tekst: Marta Mankiewicz