Dzięki tej inicjatywie produkty znanych marek będzie można kupować przez internet w opakowaniach wielokrotnego użytku

W projekcie bierze udział Procter & Gamble, Unilever, PepsiCo, Coca-Cola, Nestlé czy Danone.
.get_the_title().

W listopadzie leksykografowie z Collins Dictionary wybrali zostało słowo, które najlepiej podsumowuje 2018 rok. Zostało nim „single-use”, czyli „jednorazowego użytku” (szerzej pisaliśmy o tym tutaj). Świadomość ekologiczna konsumentów rośnie i coraz chętniej decydują się oni na wybór przyjaznych dla środowiska alternatyw. Wymusza to też konkretne działania na korporacjach – Starbucks, McDonald’s czy Coca-cola pracują nad ograniczeniem wpływu ich działalności na środowisko, z kolei marki Nestle i Samsung ogłosiły ostatnio, że nie będą pakować swoich produktów w jednorazowe plastikowe opakowania.

W celu rozwiązania kwestii opakowań, które zaraz po wykorzystaniu produktu trafiają na śmietnik, powstała także inicjatywa Loop, za którą stoi TerraCycle – firma zajmująca się recyclingiem.

W pilotażowym projekcie biorą udział największe korporacje: Procter & Gamble, Unilever, PepsiCo, Coca-Cola, Nestlé czy Danone.

Pomysł stojący za Loop jest prosty. Zamiast pakować produkty – takie jak szampon, płyn do ust, mleczko do czyszczenia czy nawet lody – w jednorazowe opakowania, należy je zamknąć w pojemnikach wielokrotnego użytku.

Produkty zamawia się online, a dostarczane są one pod drzwi w ciągu doby – dzięki temu klienci Loop nie muszą chodzić do sklepu z pustymi pojemnikami, aby je uzupełnić.

Kurier zjawi się także w celu odbioru pustych opakowań. Póki co trudno określić jednak dalekosiężne skutki działania Loop. Inicjatywa jeszcze nie działą. Pilotażowe projekty mają wystartować jeszcze w tym roku w Paryżu i w Nowym Jorku. Po 12-miesięcznym okresie próbnym, program prawdopodobnie zostanie wdrożony także w innych miastach świata.

Tekst: NS

Zmiany Klimatu