Niebarwione opakowania z recyklingu i w 95 proc. naturalne, wegańskie składy – polska marka kosmetyczna tołpa wpuściła ekolinię kosmetyków
Pandemia koronawirusa spowodowała, że sprawy dotyczące zmian klimatu i kryzys ekologiczny jakby zeszły na dalszy plan. Mało tego, niektóre marki czy państwa, zawiesiły lub przełożyły na późniejszy czas działania na rzecz poprawy środowiska naturalnego. Tymczasem eksperci biją na alarm, że walka o dobro naszej planety nie może być przerwana, ponieważ sytuacja jest naprawdę zła. I nie jest to jedynie apel do wielkich koncernów czy władz państw, ale też do konsumentów, którzy w tym niełatwym czasie mogą mimo wszystko dbać o środowisko naturalne, wprowadzając małe zmiany i dokonując świadomych, codziennych proekologicznych wyborów.
Naprzeciw temu wyzwaniu wychodzi tołpa ze swoją nową linią kosmetyczną, stworzoną „Z czułością dla skóry, z troską o Planetę”.
Nowe kremy, żele i olejki zostały zamknięte w opakowaniach pochodzących z recyklingu: słoiki i butelki wykonane są z odnawialnych materiałów, a kartoniki z makulatury. Na każdym z nich znajduje się informacja, do jakiego pojemnika na śmieci powinien zostać wyrzucony, żeby trafił do dalszego obiegu przetwórstwa.
Słoiki, butelki, tubki wykonane są z transparentnego materiału, żeby ułatwić proces recyklingu.
Informacje o danym produkcie są nadrukowane na wewnętrznej stronie kartonika, dzięki czemu zaoszczędzono papier zużywany normalnie na ulotki. Etykiety kosmetyków są wykonane z materiału pochodzącego w 95 proc. z etanolu z trzciny cukrowej z certyfikatem „I AM GREEN”. Zadbano nawet o taki szczegół, jak zamknięcia tubek, które są lżejsze o 33 proc. od standardowych.
Czym jeszcze cechuje się linia kosmetyków tołpa pure trends? Minimum 95 proc. składników każdego kosmetyku jest pochodzenia naturalnego. Nie zwierają one silikonów, SLS-ów, parabenów czy sztucznych barwników.
Produkty są wegańskie i cruelty-free: nie ma tam żadnych substancji pochodzenia zwierzęcego i nie były testowane na zwierzętach.
Oczywiście żadne z zastosowanych rozwiązań nie zostało wdrożone kosztem jakości produktów. „W tołpa pure trends wykorzystujemy potencjał naturalnych składników aktywnych, by starannie i skutecznie dbać o skórę na każdym etapie pielęgnacji” – czytamy na stronie marki – „Postawiliśmy na składniki, które są nie tylko doceniane od bardzo dawna w kosmetologii czy w ajurwedzie, ale również przez specjalistów od zdrowego odżywiania. (…) A czyste, przebadane alergologicznie receptury gwarantują bezpieczeństwo nawet dla bardzo wrażliwej skóry.” Inspiracją składów nowej linii są superfoods i superseeds, czyli wszelkie składniki bogate w wartości odżywcze. Dodatkowo przy tworzeniu produktów sięgnięto do tradycji pielęgnacji z Dalekiego Wschodu.
Na tołpa pure trends składają się 3 sublinie: super fruits z borówką i acerolą, super seeds z olejem sezamowym i kompleksem wody morskiej i nasion z dyni oraz orient na bazie Centella Asiatica i lotosu.
Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Źródło zdjęć: tołpa
Tekst: KD