Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Aniołki Victoria’s Secret odlecą w zapomnienie. Zastąpią je silne ambasadorki

Victoria's Secret porzuca swoje skąpo ubrane aniołki, tłumacząc, że nie są już istotne kulturowo. Nowymi twarzami marki staną się aktywistki i przedsiębiorczynie.
.get_the_title().

Victoria’s Secret po latach krytyki pracuje nad poprawą swojej opinii.

Bieliźniany gigant nawiązał współpracę z grupą inspirujących kobiet, w tym aktywistek i przedsiębiorczyń, w celu promowania nowego wizerunku marki i kształtowania jej zmiany na lepsze.

Roszady zachodzą w ramach nowej inicjatywy The VS Collective. Siódemka wpływowych i silnych kobiet – wśród których są hinduska aktorka i przedsiębiorczyni Priyanka Chopra Jonas, aktywistka LGBTQIA+ i modelka Valentina Sampaio, zawodowa piłkarka i działaczka na rzecz równouprawnienia płci Megan Rapinoe, dziennikarka Amanda de Cadenet, narciarka Eileen Gu oraz modelki Adut Akech i Paloma Elsesser – wspólnie stanie się twarzą i głosem marki.

Prezes Victoria’s Secret przyznał, że reorganizacja marki była już dawno potrzebna. Na przełomie wieków pokazy Victoria’s Secret odgrywały ważną rolę w definiowaniu tego, co jest’seksi’, a aniołki Victoria’s Srcret były synonimem marki. W ich gronie przez lata znajdowały się jedne z najsłynniejszych modelek na świecie – między innymi Gisele Bündchen, Tyra Banks i Heidi Klum – będące twarzami Victoria’s Secret dzięki kampaniom marketingowym i corocznym pokazom na wybiegach.

W wywiadzie udzielonym gazecie 'The New York Times’ prezes Victoria’s Secret Martin Waters powiedział, że Aniołki nie są już 'kulturowo istotne’.

W zamierzchłych czasach marka Victoria miała ograniczone spojrzenie na to, co nazywała ‘seksownym’ – mówi Waters. – Od dawna wiedziałem, że musimy zmienić tę markę, po prostu nie mieliśmy wystarczającej kontroli nad firmą, aby móc to zrobić.

Ed Razek, wieloletni szef marketingu w firmie macierzystej Victoria’s Secret, L Brands, był mózgiem operacji polegającej na kreowaniu ‘idealnego’ kanonu kobiecego piękna. Razek był uważany za jedną z najbardziej wpływowych osób w branży we wczesnych latach 2000 i pomagał zapoczątkować karierę wielu słynnych modelek.

W końcu, po licznych kontrowersyjnych wypowiedziach na temat prezentowania modelek transpłciowych i plus-size oraz podejrzeniach o molestowanie modelek, musiał ustąpić miejsca w sierpniu 2019 roku. Wtedy też najbliższy planowany pokaz został odwołany.

Tekst: Konrad Siwik

FASHION