Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Żubrówka podbiła Tokio! Dlaczego? Bo jest 'Kawaii’ i smakuje jak 'Sakura Mochi’

- Butelka zawierająca trawę żubrową? To takie 'Kawaii' (słodkie). Klienci nigdy tego nie zapomną! - mówi Hiroyasu Kayama. Właściciel kultowego baru BenFiddich z Tokio tłumaczy nam fenomen Żubrówki w Japonii.

Historia marki Żubrówka to nie tylko opowieść o wódce, ale także o historii i kulturze Polski. Tak się składa, że ta historia obiegła świat, a Żubrówka to trzecia najlepiej sprzedająca się wódka na świecie, ciesząca się świetną renomą we wszystkich 50 krajach, w których można ją kupić.

Na czym polega jej fenomen? Spytaliśmy o to znanego japońskiego barmana i nietuzinkową postać Hiroyasu Kayama, którego topowy bar w Tokio, BenFiddich, co roku plasuje się w pierwszej 50-tce najlepszych barów świata.

To jeden z najbardziej szanowanych lokali w Japonii, znany z eleganckiej atmosfery i wyjątkowych, oryginalnych koktajli inspirowanych medycyną ziołową oraz tradycyjnymi japońskimi smakami. Znajdziemy tam również koktajle na bazie Żubrówki. – To dlatego, że uwielbiam jej smak i głębię trawy żubrowej. A Żubrówka jest obecna na japońskim rynku, odkąd zacząłem pracować jako barman 20 lat temu – tłumaczy.

Wielkim fanem Żubrówki jest Hiroyasu Kayama, znany japoński barman i właściciel słynnego baru BenFiddich w Tokio. Właśnie wprowadził ją do swojej oferty.

Hiroyasu Kayama, japoński alchemik postawił na Żubrówkę

Jak Kayama tłumaczy sukces Żubrówki? – Uwielbiam głębię trawy żubrowej. Butelka zawiera trawę żubrową. To takie słodkie (Kawaii). Smak Żubrówki to nie tylko ziołowe nuty, ale także kremowa wanilia i delikatne przyprawy, z łagodnym finiszem wiosennych kwiatów. Na zapach składają się złożone aromaty trawy żubrowej, rumianku, zielonych jabłek, lawendy, wanilii i migdałów oraz świeżość owoców cytrusowych. To niezapomniany dla klienta smak.- mówi.

Kayama jest ceniony za swoje umiejętności w sztuce tworzenia koktajli oraz za kreatywne podejście do miksologii. Kayama jest znany z zamiłowania do ziół i naturalnych składników, które sam uprawia i włącza do swoich drinków na bazie autorskiej koncepcji 'Farm to Glass’.

Moja rodzina to rolnicy od wielu pokoleń, a koktajle, które przygotowujemy z uprawianych przez nas składników, są jedyne w swoim rodzaju. Odnieśliśmy sukces, kiedy zacząłem robić własny absynt, używając składników z farmy – opowiada.

Skąd fenomen Żubrówki w Japonii? – Istnieje tradycyjny japoński słodycz o nazwie 'Sakura Mochi’. Ma smak kwiatu wiśni. Trawa żubrowa i kwiaty wiśni mają podobny smak. Do tej pory nie byłem w Polsce, a jest tak wiele rzeczy, które chciałbym zobaczyć. Jestem rolnikiem i barmanem, większość napojów alkoholowych powstaje z roślin, więc barmani powinni dużo podróżować, by jak najwięcej się o nich dowiedzieć – tłumaczy właściciel Baru Benfiddich.

Jaki koktajl na bazie Żubrówki poleca Kayama? Nazywa się Zielona Szarlotka i składa się z Żubrówki Bison Grass (35ml), soku ze świeżych (10ml), soku jabłkowego (45ml), świeżej mięty (8-9 liści) i 1 gałązki rozmarynu.

Banner Image
Istnieje tradycyjny japoński słodycz o nazwie 'Sakura Mochi'. Ma smak kwiatu wiśni. Trawa żubrowa i kwiaty wiśni mają podobny smak - opowiada Kayama.

3. miejsce na świecie

Żubrówka cieszy się rosnącą popularnością na całym świecie. Jest dziś trzecią najlepiej sprzedającą się marką wódki na świecie. Swoją popularność zawdzięcza ciągłemu rozwojowi i zaspokajaniu oczekiwań konsumentów, co pokazuje najnowszy relaunch dwóch flagowych produktów, Żubrówki Bison Grass i Żubrówki Białej, które w ostatnim czasie zmieniły swoje kultowe etykiety.

Żubrówka Bison Grass wyróżnia się swoim wyjątkowym aromatem, dlatego możemy ją znaleźć w barach i restauracjach pod prawie każdą szerokością geograficzną. Dzisiaj trafia do konsumentów w ponad 50 krajach i cieszy się  świetną renomą. W Paryżu, w Harry’s Bar, spotkamy Krwawą Marry bazującą właśnie na Żubrówce. A to z tego właśnie baru ten drink się wywodzi.

Oprócz swojego flagowego produktu Żubrówki Bison Grass, marka spod znaku polskiego żubra nie boi się eksperymentować, podążając za gustami nowych pokoleń.

W odpowiedzi na rosnącą popularność alkoholi smakowych powstały także cztery różne warianty smakowe Żubrówki Fresh Żu – Kwaśne Jabłko, Orzeźwiająca Mięta, Kwaśna Cytryna i Wiśnia z Limonką. To połączenia nuty szaleństwa i dynamicznego stylu życia, klasycznej Żubrówki Bison Grass oraz owocowych, orzeźwiających smaków.

Banner Image

TRAVEL

Strona zawiera materiały dotyczące napojów alkoholowych, przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich.

Czy jesteś pełnoletni/a?