IKEA chce, żebyś nasikała na tę reklamę
IKEA we współpracy ze szwedzką agencją Åkestam Holst stworzyła zupełnie wyjątkową reklamę. Umieszczona jest w szwedzkim magazynie dla kobiet „Amelia” i na pierwszy rzut oka nie różni się specjalnie od innych reklam firmy. W centrum strony znajduje się zdjęcie przedstawiające łóżeczko dla dziecka SUNDVIK i cena mebla. Napis, który znajduje się u góry strony, wydaje się jednak nieco zaskakujący „Nasikanie na tę reklamę może zmienić twoje życie” – głosi hasło. Na dole strony znajduje się bowiem… test ciążowy.
Kilka kropli moczu wystarczy, aby pojawił się rabat – jednak wyłącznie pod warunkiem, że sikająca osoba rzeczywiście jest w ciąży.
– Cała reklama jest testem ciążowym. Zamiast prostej linii wskazującej na pozytywny wynik, jeśli jesteś w ciąży, to IKEA zaoferuje ci rabat na prezentowane łóżeczko. Wszystko w czasie rzeczywistym – tłumaczy agencja Åkestam Holst. Następnie wystarczy pojawić się w sklepie IKEA i pokazać stronę magazynu ze zniżką. Co ciekawe, zniżka na łóżeczko przedstawiona w reklamie jest dostępna dla wszystkich członków IKEA Family, wiec jest to jedynie przypomnienie, że można ją uzyskać, dołączając do klubu IKEA Family.
– Wizją IKEA jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Chcemy je również pokazywać z różnych punktów widzenia. Oczywiście, życie codzienne może być mało ekscytujące, ale zawiera w sobie także te magiczne momenty, które je zmieniają. Chcemy być tam, gdzie dzieje się życie. A co może być bardziej prawdziwego niż oczekiwanie na nowego członka rodziny? Dlatego IKEA Sweden stworzyła reklamę, której adresatami są przyszli rodzice – tłumaczy Paulina Nesteruk, Kierownik ds. Komunikacji Zewnętrznej IKEA Retail Sp. z o.o.
Praca nad techniczną stroną reklamy trwała niemal 4 miesiące.
Punktem wyjścia był znajdujący się w testach ciążowych pasek, który reaguje na hormon gonadotropiny kosmówkowej, zmieniając kolor.
Następnie zadanie polegało na przeskalowaniu tej znanej metody w taki sposób, aby działała w wypadku drukowanej reklamy w rozmiarze A4. W pracę zaangażowane było laboratorium medyczne Mercene Labs.
Promocja jest częścią większej kampanii IKEA, która nosi nazwę „Where Life Happens” i skupia się na życiu w rodzinie. Zasięg najnowszej reklamy jest natomiast ograniczony wyłącznie do Szwecji. IKEA nie planuje przeprowadzenia podobnej akcji marketingowej w innych krajach.
Źródło: Dezeen, Huffington Post