TikTok to najszybciej rozwijająca się marka na świecie

Jak wygląda czołówka najcenniejszych marek na świecie?
.get_the_title().

Brand Finance Global 500 Report przygotowywany jest co roku przez brytyjską firmę doradczą Brand Finance. W tym tygodniu opublikowana została tegoroczna edycja raportu, z której wynika, że obecnie najszybciej rozwijającą się marka na świecie jest TikTok.

Zaliczył on wzrost aż o 215 proc. w ciągu roku, a jego wartość zwiększyła się z 18,7 mld dolarów w 2021 roku do aż 59 mld dolarów obecnie.

Zajmuje 18 miejsce w rankingu 500 najcenniejszych marek świata i jednocześnie jest najwyżej notowanym debiutantem na liście. Spektakularny wzrost TikToka rozpoczął się wraz z restrykcjami pandemicznymi, które w dalszym ciągu obowiązują na świecie. Przyczyniły się do tego także strategiczne partnerstwa, takie jak sponsorowanie turnieju UEFA Euro 2021, dzięki którym platforma dotarła także do osób nienależących do Gen Z. W rezultacie we wrześniu ubiegłego roku z TikToka korzystał już miliard użytkowników.

Konsumpcja mediów wzrasta przez cały okres pandemii COVID-19, ale sposób, w jaki je konsumujemy, zmienił się nieodwracalnie. Aby móc konkurować na tym ewoluującym rynku, platformy inwestują w swoje marki – od pozyskiwania treści po doświadczenia użytkowników. Wzrost TikTok jest tego dowodem – marka przeszła drogę od bycia nieznaną do międzynarodowej sławy w ciągu zaledwie kilku lat i nie wykazuje oznak spowolnienia – mówi prezes i dyrektor generalny Brand Finance, David Haigh.

A jak wygląda czołówka tegorocznego rankingu Brand Finance Global 500?

Najcenniejszą marką okazało się Apple, które wyceniane jest na rekordowe 355 mld dolarów. Na drugim Amazon z wyceną na poziomie 300 mld dolarów, a podium zamyka Google z 263,4 mld dolarów.

Zdjęcie główne: Solen Feyissa/Unsplash
Tekst: NS

TU I TERAZ