Sztuka, która zmienia świat
Ruszyła kampania 'Where Next? Kreatorzy Zmian’ marki Glenfiddich, do której zaproszono wyjątkowych artystów, niebojących się iść pod prąd. Wśród nich znaleźli się twórca wiejskiego street artu Daniel Rycharski, kompozytor i artysta wizualny Jakub Adamiak, ilustratorka Olka Osadzińska, twórcy wegańskiej marki streetwearowej Bohema Clothing – Wioletta Wiertel i Sebastian Szypuła oraz zwycięzca konkursu “Zostań Kreatorem Zmian” ogłoszonego na Facebooku marki, Bartłomiej Śnieciński. Towarzyszyli im piosenkarze Michał Szpak i Natalia Grosiak z Mikromusic, a także aktorzy Agnieszka Dygant oraz Maciej Musiałowski, którzy wspólnie z nimi odpowiedzieli na osobiste pytania w rozmowach z Olivierem Janiakiem. Każdy odcinek jest spotkaniem artysty, prowadzącego i odbiorcy sztuki. Inspirujące rozmowy można obejrzeć tutaj.
Jak odnaleźć swoją drogę? Czy można zmienić ścieżkę kariery w dowolnym momencie? Co nas motywuje do przekraczania granic? Czy aby osiągnąć sukces trzeba podążać za trendami? Jak będzie wyglądać sztuka przyszłości?
Kampania 'Where Next? Kreatorzy Zmian’ motywuje do zmiany, podejmowania wyzwań, ale też wspiera artystów i kolejnych Kreatorów Zmian. Plakaty Olki Osadzińskiej i nerki od Bohema Clothing są dostępne do kupienia w sklepie Fundacji Bęc Zmiana, a dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na finansowe wsparcie młodych artystów.
Glenfiddich zaprasza do wirtualnej przestrzeni, stworzonej przez markę, gdzie goście obejrzą ekskluzywny reportaż z udziałem Daniela Rycharskiego, o sztuce przekraczającej granice i wiejskim street arcie.
W ramach współpracy artystów z Glenfiddich, przy kampanii 'Where Next? Kreatorzy Zmian’, powstały dzieła inspirowane hasłem kampanii i DNA marki.
Daniel Rycharski
Artysta i grafik, laureat Paszportu Polityki w kategorii 'sztuki wizualne’, tworzący niezwykłe murale i instalacje w środowisku wiejskim. Autor serii kilkudziesięciu malowideł na stodołach, szopach i przystankach autobusowych, przekracza kolejną granicę. Artysta kontynuuje swoją misję w przestrzeni Metaverse.
Jakub Adamiak
Autor ścieżek dźwiękowych do filmów krótkometrażowych, spektakli teatralnych, animacji czy słuchowisk. Stworzył muzykę do filmu 'Funeralia’, nagrodzonego w konkursie filmów krótkometrażowych na 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2022. W kampanii 'Where Next? Kreatorzy Zmian’ stworzył instalację audiowizualną inspirowaną światem marki. Powstała ona we współpracy ze sztuczną inteligencją.
Olka Osadzińska
Dyrektor kreatywna, specjalistka strategii marek i komunikacji wizualnej. Tworzyła ilustracje m.in. dla 'Forbes’, 'Elle’ czy 'Wysokich Obcasów’. Współpracowała z wieloma światowymi markami. Na potrzeby kampanii Glenfiddich przygotowała ilustrację, będącą interpretacją świata marki, w tym brand hero, czyli jelenia.
Duet Wioletta Wiertel i Sebastian Szypuła
Twórcy streetwearowej wegańskiej marki Bohema Clothing produkującej obuwie i odzież. W ramach kampanii zaprojektowali i wyprodukowali nerkę ze skóry z winogron oraz skóry z ananasa. Design bezpośrednio nawiązuje do symbolu marki.
WHERE NEXT? Młodzi artyści na start
Celem kampanii “Where Next? Kreatorzy Zmian” jest, z jednej strony tworzenie opowieści o Kreatorach Zmian i popularyzacja ich działań w przestrzeni publicznej, z drugiej natomiast: wspieranie kolejnych odważnych artystów, którzy będą kształtować nasz świat w przyszłości.
źródło: informacje prasowe