Najpiękniejsze prezenty dla niej od polskich marek
Blisko to młoda marka odzieżowa z Gdańska tworząca wysokiej jakości ubrania w duchu etycznej i zrównoważonej mody. Założona została przez Simonę Jambor i Darię Owczarek. Dziewczyny poznały się podczas wywiadu z zespołem SPOIWO. Daria przeprowadzała wywiad, a Simona była częścią zespołu do 2018 roku. Można więc powiedzieć, że marka ma muzyczne korzenie. „Wierzymy, że dobry wybór zaczyna się od świadomości. Myśląc o Blisko, myślimy o tym, co jest bliskie nam – naszemu ciału i ideom. Tworząc ubrania, chcemy, żeby były trwałe i służyły jak najdłużej, nie tylko przez jeden sezon” – czytamy na ich stronie.
Marka Blisko stawia przede wszystkim na organiczne tkaniny oraz produkcję opartą na prawdziwym, wysokiej jakości rzemiośle.
Dlatego ich ubrania powstają blisko – w małej, lokalnej pracowni krawieckiej na Pomorzu. Blisko chce wspierać lokalne inicjatywy i aktywizować małe społeczności, które poprzez swój wkład zwykłym ubraniom nadają unikalny charakter. „Bo blisko to Ty, my, nasze i Twoje koleżanki, które stawiają na świadomość w każdym aspekcie życia. Potrzebowałyśmy koszuli, która swoim stylem będzie łączyła klasykę z vintage’owym vibem. Przy tym chciałyśmy, aby niezależnie od pory roku koszula była niezwykle przyjazna dla skóry i dla środowiska. Uwielbiamy koszule i nosimy je niemal codziennie. Trudno o bardziej wszechstronną część garderoby. Na kolejny sezon szykujemy to, co lubimy najbardziej – wariacje koszul. Zamierzamy też wprowadzić niespodziankę w postaci limitowanej edycji, która będzie przypieczętowaniem naszego trzeciego filaru marki, tj. aktywizacji społecznej” – tłumaczą dziewczyny z Blisko.
White Rvbbit to marka oferująca ekskluzywną polską bieliznę damską. W ich sklepie internetowym można znaleźć najwyższej jakości delikatne, koronkowe biustonosze, figi, stringi, pasy do pończoch, a także zmysłowe, eleganckie satynowe piżamki, ręcznie wykańczane koronkami. Koronkowa bielizna to z pewnością prezent niezapomniany – zwłaszcza dla kobiety ceniącej zmysłowe detale. Choć może się wydawać, że kupienie idealnej bielizny jest sporym wyzwaniem, to już kilka wskazówek wystarczy, by podarować wymarzony komplet. Polska marka White Rvbbit podpowiada, by poszukiwania zacząć od bielizny w klasycznej czerwieni, takiej jak zestaw One Second Red. Komplet składa się z biustonosza dostępnego w blisko 30 rozmiarach, pasa do pończoch oraz ozdobnych fig. Marka chętnie pomaga i doradza w doborze idealnego rozmiaru, więc bez względu na to, czy robisz prezent dla kogoś czy dla siebie, możesz napisać do “Białego Króliczka”.
By ułatwić sobie mikołajkowe zakupy, warto zerknąć do działu bestsellerów. Czekają tam komplety i zestawy bielizny nocnej, koszulki, kimona i zmysłowe koronkowe peniuary.
3. Łyko Warsaw
Łyko to marka stworzona przez dwie siostry – Helenę i Marię. „Chcemy tworzyć odpowiedzialnie, szanując zarówno tych, z którymi współpracujemy oraz tych, którzy kupując nasze produkty obdarzają nas zaufaniem” – tłumaczą. Odpowiedzialność dla sióstr oznacza również dbanie o środowisko. – „Unikamy plastiku, wykorzystujemy skrawki tkaniny.”
Markę założyły z myślą o produkcie trwałym i pięknym – w ich odczuciu piękno tkwi w prostocie, a jakość w użytych materiałach.
Właśnie dlatego marka stawia na szlachetny len, w nowoczesnym zmiękczonym wydaniu i rezygnuje ze wzorów. Swoją ofertę wzbogaciła ostatnio o stylowe drobiazgi. W Łyko znajdziecie więc prezenty dla bliskich już za 50 zł.
Paris + Hendzel to polska firma ręcznie produkująca nakrycia głowy (czapki i kapelusze).
Ich produkty szyte są przez polskich rzemieślników w limitowanych ilościach, dzięki czemu każdy klient może stać się właścicielem niepowtarzalnego produktu.
Produkty Paris + Hendzel są tworzone z najwyższej jakości materiałów – wełny, bawełny, lnu, jedwabiu, satyny czy skóry – i z największą dbałością o szczegóły. Jeśli chodzi o genezę firmy, to nazwa wywodzi się od nazwisk rodowych rodziców założyciela, Łukasza Hendzela, pieczętujących się tym samym szlacheckim herbem Prawdzic użytym jako godło Firmy.
Za powstaniem bielizny Miss Liberté stoi prosta obserwacja – w polskiej bieliźnie brakuje marki dla dziewczyn, które swoją kobiecość traktują swobodnie i lekko. Które nie zakładają stanika po to, żeby leżeć w nim przy świecach na łóżku. Będących sobą i naturalnie seksownych. Tym samym marka macha na pożegnanie dotychczasowym regułom.
Bielizna Miss Liberté jest swobodna, zalotna i oryginalna zarazem.
„Tworzymy bieliznę dla wszystkich wolnych, beztroskich, naturalnych kobiet, których wnętrze jest tak kolorowe jak nasza bielizna. Chcemy o nich opowiadać, rozwijać się razem z nimi i jak najlepiej wydobywać ich piękno” – tłumaczy marka. Miss Liberté z dumą reprezentuje odważną, lokalną markę, w której liczy się fantazja i detale.
6. Wyroby papiernicze Papierniczeni
Pomysł na Papierniczonych powstał poprzez chęć dzielenia się pasją do papieru.
„W dobie nowych technologii i wszechobecnych ekranów, my lubimy sięgać do obiektów analogowych. Dotykać papieru, pisać po nim i odkrywać jego potencjał na nowo” – tłumaczy marka. W sklepie Papierniczonych można znaleźć wyjątkowe przybory do pisania, akcesoria i wyroby papiernicze. Team przeprowadza staranną selekcję, aby przedmioty dostępne w ich sklepie były pięknie wykonane, miały ciekawy design i były funkcjonalne, a wszystko to dla codziennej przyjemności i wygody użytkowania.
Natalia Kopiszka modą fascynuje się już od najmłodszych lat. Jest absolwentką architektury na Politechnice Krakowskiej i warszawskiej Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru. Debiutancki pokaz artystki na Fashion Weeku w Łodzi zebrał wiele pozytywnych opinii oraz przyniósł Natalii rozgłos, co zachęciło ją do założenia autorskiej marki KOPI tworzącej wyjątkową biżuterię stworzoną z myślą o kobietach nowoczesnych, lubiących zaskakiwać subtelnymi akcentami. Wśród produktów jej kolekcji znaleźć można zarówno minimalistyczne propozycje na eleganckie spotkania, jak i odważniejsze projekty, które sprawdzą się wieczorową porą.
– Małymi krokami spełniam swoje największe marzenia. Kiedy tylko uda mi się osiągnąć cel, natychmiast wyznaczam nowy – mówi projektantka.
Kornelia Rataj swą autorską markę założyła w 2016 roku. Jest ona odzwierciedleniem jej personalnego wyczucia formy, stylu i estetyki łączącej wyselekcjonowaną elegancję, prostotę i nieoczywisty minimalizm z czysto sportowym akcentem.
Kolekcje marki całościowo powstają w Polsce ze specjalnie wyselekcjonowanych tkanin wysokiej jakości. Tworzone są z największą dbałością o jakość wykonania i detale.
Ponadczasowe, minimalistyczne produkty zawarte są w trzech kolekcjach – swimwear, base oraz minimalist products.
Monika Zagajska to italianistka, ekonomistka i założycielka Mo61 Perfume Lab. Kiedy podczas wakacyjnego wyjazdu trafiła do perfumerii, w której można skomponować własny zapach, postanowiła otworzyć podobną w Warszawie. I tak się właśnie stało. W kwietniu 2014 roku na Mokotowskiej, jednej najmodniejszych ulic w Warszawie, pod numerem 61 powstała perfumeria inna niż wszystkie – Mo61 Perfume Lab. W starej kamienicy, gdzie znajduje się firma Moniki, każdy klient pod okiem eksperta może stworzyć własną niepowtarzalną kompozycję, która będzie najbardziej odpowiadać jego gustom.
W każdej perfumerii obowiązują te same zasady: projektujemy zapachy i tworzymy niezwykłe kompozycje zapachowe na życzenie klienta.
Koniec ze starą, nudną i szarą matą do jogi. Miamiko to marka powstała w 2016 roku, która pragnie, aby mata stała się najlepszą przyjaciółką ich klientek, dającą znakomite podparcie, a także cieszącą oko.
Każda z nich zaprojektowana jest specjalnie po to, aby podczas treningu można było wyrazić siebie.
Jednak największa siła Miamiko to nie tylko znakomite grafiki. „Wierzymy, że nie ma rzeczy niemożliwych. To właśnie dlatego udało nam się połączyć ekologiczne rozwiązania, wyjątkową jakość oraz niespotykany komfort tak, aby każdy dzień przybliżał Cię do upragnionego celu” – tłumaczy marka.
11. Kosmetyki YOPE
Założycielami marki YOPE są Karolina i Paweł. Prywatnie małżeństwo i rodzice dwójki dzieci. Skąd wziął się pomysł na YOPE? Z potrzeby – szukali dla swojej rodziny produktów naturalnych, jakościowych i w przystępnej cenie. Na rynku nie było ani takich kosmetyków, ani środków czystości. Postanowili więc stworzyć użytkową markę, z którą sami czuliby się dobrze. „Tworzymy je, korzystając z wiedzy i doświadczenia kosmetologów i dermatologów. Dzięki nim udało nam się stworzyć świetne produkty, które mają krótką listę składników. Stosujemy dobroczynne masła i oleje roślinne, glicerynę i alantoinę, delikatne naturalne substancje myjące oraz wyjątkowo cenne naturalne ekstrakty. Wybieramy je ze względu na ich właściwości pielęgnacyjne i zapach. Część naszych składników posiada certyfikat Ecocert” – tłumaczą.
Tekst: Paula Kierzek
Zdjęcie główne: informacje prasowe