Nowa funkcja na Facebooku ułatwia sąsiedzką pomoc. Jest już dostępna w Polsce!
Facebook, który kiedyś służył jedynie do wymiany wiadomości, dzisiaj staje się portalem wszechstronnym, spełniającym nie tylko funkcje towarzyskie i rozrywkowe. Umożliwia nam zbieranie kontaktów, rozwój i promocję biznesów oraz mocno stawia na działania humanitarne, umożliwiając organizację zbiórek charytatywnych czy też tworzenie grup mających na celu wzajemną pomoc. Teraz platforma poszła o krok dalej i wprowadziła równolegle własne narzędzie przeznaczone do łatwiejszego organizowania pomocy sąsiedzkiej.
Community Help zostało pierwszy raz wdrożone w 2016 roku, aby pomóc ludziom w uzyskaniu pomocy w sytuacji klęsk żywiołowych. Teraz funkcja jest uruchamiana w coraz to nowych regionach, by ułatwić proces proszenia o przysługi w sprawach związanych z trwającą pandemią.
To pierwszy raz, kiedy Community Help jest wykorzystywany na tak wielką skalę i w obliczu globalnego kryzysu zdrowotnego.
Funkcja opiera się na istniejących narzędziach reagowania kryzysowego i ma na celu ułatwienie ludziom podejmowania działań w nagłych sytuacjach, proszenia o pomoc lub oferowania wsparcia innym.
Do Community Help można dostać się bezpośrednio, wchodząc na tę stronę lub przejść do niego z Centrum Informacji o koronawirusie, które Facebook uruchomił jako główne i sprawdzone miejsce, gdzie ludzie mogą szukać rzetelnych, sprawdzonych informacji od krajowych i światowych organizacji zdrowia.
Zachęcamy was do zapoznania się z działaniem tej funkcji i sprawdzenia, czy w pobliżu nie ma osoby, dla której zwykłe zrobienie zakupów jest w obecnej sytuacji dużym problemem.
Zdjęcia: Facebook
Tekst: Dominika Szymańska