Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Patagonia ze względów bezpieczeństwa nie tylko zamyka sklepy stacjonarne, ale i wstrzymuje działalność sklepu online

Patagonia jest znana z podejmowania szybkich i konkretnych decyzji, bez oglądania się na konkurencję i wyprzedzając bieg wydarzeń. Tym razem również nie czeka na odgórne wytyczne rządu, tylko działa.
.get_the_title().

Patagonia to marka rozpoznawalna na całym świecie nie tylko ze względu na swoje produkty, ale również model biznesu, oparty o zasady zrównoważonego rozwoju. Marka niejednokrotnie udowodniła, że dobro naszej planety leży u podstaw jej misji. Nie zapomina jednak też o ludziach – swoich pracownikach i klientach.

„W celu ochrony naszej społeczności, wstrzymujemy tymczasowo sprzedaż i inne operacje. Oznacza to również, że nie będziemy przyjmować zamówień przez naszą stronę internetową” – czytamy na stronie Patagonia.com. Rose Marcario – CEO i dyrektor zarządzająca Patagaonii – w oficjalnym oświadczeniu tłumaczy decyzję firmy względami bezpieczeństwa. Zwraca uwagę na to, że dalszy rozwój sytuacji nie jest obecnie jasny. Nie wiadomo, ile osób zachoruje i jakie są szanse na wyzdrowienie.

Patagonia nie chce czekać na spełnienie się najczarniejszych scenariuszy i już teraz wdraża możliwie środki bezpieczeństwa, czyli w tym wypadku tymczasowe zamknięcie biznesu.

Marka gwarantuje, że wszyscy pracownicy otrzymają za ten czas wynagrodzenie. Klientów prosi o wyrozumiałość i cierpliwość. Jednocześnie nawołuje, by słuchać zaleceń wydawanych przez krajowe wydziały Center for Disease Control and Prevention i lokalne ośrodki zdrowia.

Apeluje do innych przedsiębiorców, by w swoich obecnych działaniach na pierwszym miejscu stawiali zdrowie – swoje i innych.

Na przestrzeni lat społeczność skupiona wokół Patagonii napotykała na swojej drodze różne przeciwności losu. Zawsze wychodziliśmy z nich obronną ręką – silniejsi i z jeszcze mocniejszą wiarą w naszą misję. Tę próbę również przetrwamy – podsumowuje Marcario. Patagonię stać na podjęcie takiej decyzji. To samo można jednak powiedzieć o tysiącach innych wielkich firm, które często szukają jeszcze możliwości zarabiania – co jest zrozumiałe, o ile nie dzieje się to z narażaniem zdrowia pracowników. Obsługa sklepów internetowych często wiąże się z koniecznością stawienia w pracy choćby po to, żeby przygotować zamówienie do wysyłki. Z drugiej strony – wiele biznesów walczy teraz o przetrwanie. Zwłaszcza mali twórcy, którzy prowadzą jednoosobowe działalności gospodarcze. Pamiętajmy o nich, jeśli będziemy mieli potrzebę dokonania w najbliższym czasie zakupów przez internet.

Źródło zdjęć głównych: @patagoniaboulder
Tekst: KD

FUTOPIA