Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Mecze kobiecej piłki nożnej z największą frekwencją w tym roku

Najwięcej widzów w Europie przyciągnęły mecze pań, wbrew częstym wyobrażeniom o popularności kobiecej piłki nożnej.
.get_the_title().

Na stadionie Wembley aż 87 192 osoby obserwowały, jak angielskie Lwice zdobywają puchar Mistrzostw Europy, pokonując w finale drużynę Niemek. To trzecia największa frekwencja odnotowana na jakimkolwiek poziomie europejskiej piłki nożnej w 2022 roku. Pierwszym i drugim najpopularniejszym meczem w Europie w tym roku były spotkania kobiecej FC Barcelony Femení. Gdy Katalonki grały w ćwierćfinale Ligi Mistrzyń z Realem Madryt na Camp Nou, spotkanie oglądały 91 553 osoby, a kilka tygodni później, podczas półfinału z Wolfsburgiem, mecz na żywo obserwowało 91 648 fanów i fanek.

Wcześniej rekord frekwencji na meczu kobiet w piłce nożnej wyniósł 90 185.

Został ustanowiony w 1999 roku podczas finału Pucharu Świata Kobiet między Stanami Zjednoczonymi a Chinami na Rose Bowl w Pasadenie w Kalifornii.

Tymczasem męska drużyna Barcelony miała problemy z przyciągnięciem fanów w zeszłym sezonie, a największą frekwencję w 2022 roku stanowiło 79 468 osób, które pojawiły się na meczu w Lidze Europy – z czego 30 tys. to byli przyjezdni fani Eintrachtu Frankfurt.

Jeśli chodzi o grę w Anglii, finały FA Cup i Carabao Cup mężczyzn w zeszłym sezonie, które również odbyły się na Wembley, przyciągnęły tłumy liczące prawie 87 000 osób. Najwyższa frekwencja w jednym meczu Premier League mężczyzn w sezonie 2021-22 to 73 564 osoby na Old Trafford, gdy Manchester United zremisował 1:1 z Chelsea. Tymczasem w finale Ligi Mistrzów pomiędzy Liverpoolem a Realem Madryt na Stade de France w Paryżu uczestniczyło 75 tys. kibiców. Największą frekwencją w meczu ligowym mężczyzn w 2022 roku była publiczność 81 365 osób, która oglądała Borussię Dortmund, gdy przegrała u siebie 4:1 z RB Lipsk w Bundeslidze na początku kwietnia.

Tekst: MK
Zdjęcie główne: Getty Images

SURPRISE