Kiedy popełniamy najwięcej błędów w pracy?

Przez dwa lata naukowcy zbadali prawie 800 pracowników biurowych, by znaleźć odpowiedź na to pytanie.
.get_the_title().

Badanie opublikowane w czasopiśmie naukowym PLOS ONE różniło się od wcześniejszych analiz, które opierały się na samoocenie pracowników i informacjach zwrotnych od ich menedżerów. Tym razem eksperci skupili się na wskaźnikach użytkowania komputera, do których wliczono m.in. szybkość pisania, aktywność myszy oraz przede wszystkim popełniane błędy.

Jak się okazało, liczba błędów zwiększała się popołudniami, a najwięcej z nich pojawiało się w piątki.

Ustaliliśmy również, że liczba wykonywanych przez pracowników zadań rosła od poniedziałku do środy, a następnie spadała w czwartki i piątki – powiedział Taehyun Roh, współautor badania i adiunkt na wydziale epidemiologii na Uniwersytecie Texas A&M. Według ekspertów wyniki jasno sugerują, że ze względu na wydajność pracowników pracodawcy powinni rozważyć wprowadzenie elastyczniejszych godzin i form pracy.

praca /Tima Miroshnichenko, pexels.com
fot. Tima Miroshnichenko/pexels.com

’Praca hybrydowa lub czterodniowy tydzień pracy mogą pomóc w złagodzeniu występowania negatywnych skutków i promować lepsze samopoczucie oraz produktywność wśród pracowników’ – napisali autorzy badania.

Według specjalistów większość pracowników przystałaby na podobne zmiany.

Aż 61 proc. ankietowanych twierdzi, że wolałoby pracować krócej, a 33 proc. zadeklarowało, że rzuciłoby dotychczasową posadę na rzecz takiej, w której wprowadzono już czterodniowy tydzień pracy.

Zdjęcie główne: Andrea Piacquadio/Pexels.com
Tekst: OP

SURPRISE