Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Brytyjskie szkoły wprowadzają programy mindfulness

Mindfulness i inne techniki relaksacyjne pojawią się w programie brytyjskich szkół, aby dbać o zdrowie psychiczne uczniów.
.get_the_title().

Do planu lekcji brytyjskich uczniów dołącza nowy przedmiot: mindfulness. W 370 placówkach edukacyjnych na terenie Wielkiej Brytanii pojawią się wkrótce zajęcia poświęcone zdrowiu psychicznemu.

Uczniowie będą pracować z ekspertami w dziedzinie zdrowia psychicznego, którzy nauczą ich technik relaksacyjnych, ćwiczeń oddechowych i innych metod pomagających w kontrolowaniu emocji.

Jako społeczeństwo o kwestiach zdrowia psychicznego mówimy w bardziej otwarty sposób niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak współczesny świat to nowe powody, z których dzieci mogą czuć presję, co źle na nie wpływa. Szkoły i nauczyciele nie mają odpowiedzi na wszystkie pytania, ale są przecież w stanie odgrywać ważną rolę – tłumaczy sekretarz ds. Edukacji Damian Hinds.

To jeden z największych programów poświęconych zdrowiu psychicznemu. Będzie trwać do 2021 roku, a jego cel to zbadanie, jakie podejście najlepiej sprawdza się wśród młodych ludzi żyjących w świecie, którym rządzą ciągłe zmiany.

Zdrowie psychiczne młodych ludzi, którzy rozpoczynają dopiero naukę, zostanie zbadane, aby określić, jakiego rodzaju pomocy mogą potrzebować.

Uczniowie szkół podstawowych i średnich będą uczyć się ćwiczeń mindfulness. Dowiedzą się też, w jaki sposób tworzyć grupy wsparcia dla swych rówieśników. Dodatkowo uczniowie szkół średnich będą uczestniczyć w krótkich sesjach informacyjnych ze specjalistycznym instruktorem lub przeszkolonymi nauczycielami. Program wprowadzony zostaje tuż po badaniach National Health Service, które wykazały, że w 2017 roku co ósmy Brytyjczyk w wieku od 5 do 19 lat cierpiał na co najmniej jedno zaburzenie psychiczne. Najczęściej, bo średnio w 1 na 12 przypadków, występował lęk i depresja, które dotykały zwłaszcza dziewcząt. Jak wykazały z kolei badania University College London depresja wśród dziewcząt często związana jest z presją, którą wywierają na nich social media.

Tekst: NS

FUTOPIA