Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Drobne zachwyty F5: Sara Francuz, kolekcja Round – między światłem a formą

Sara Francuz, to młoda projektantka, która łączy tradycję z technologią. W jej pracy tradycyjne rzemiosło spotyka się z technologią druku 3D, a precyzyjny proces staje się poezją gestu.
.get_the_title().

Światło, forma i materia, to trzy punkty, wokół których orbituje twórczość projektantki stojącej za kolekcją Round. W jej pracy tradycyjne rzemiosło spotyka się z technologią druku 3D, a precyzyjny proces staje się poezją gestu. – Jestem projektantką przedmiotów. Łączę tradycyjne techniki z nowymi technologiami, tworząc wokół obiektów własne historie – mówi artystka. W centrum jej zainteresowań jest relacja między materiałem, kształtem i światłem, a także to, jak zmienia się charakter rzeczy w zależności od kontekstu.

Round to kolekcja o ulotnym pięknie

Kolekcja Round to pierwsza autorska seria, w której forma staje się medytacją nad równowagą. Składa się z czterech rzeźbiarskich świec sojowych pillar, trzech świec z wosku pszczelego, dwóch zapachowych świec w drukowanych 3D obudowach oraz torebek 3D wykonanych z biodegradowalnego PLA, z paskami z jadeitu miodowego i kryształu górskiego.

Każdy z obiektów jest badaniem relacji między cyfrową precyzją a organiczną niedoskonałością. Proces zaczyna się od projektowania w 3D cyfrowe bryły: walce, stożki, sfery są przekształcane w kompozycje o delikatnych proporcjach. Z cyfrowych modeli powstają formy drukowane w 3D, które następnie służą do ręcznego odlewania świec z naturalnego wosku sojowego lub pszczelego.

Z chwilą zapalenia świecy geometria zaczyna się zmieniać, światło i czas przejmują rolę projektanta. Każde wypalenie to nowy etap życia obiektu, nowy kształt i cień, który pojawia się tylko na chwilę.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Sara Francuz (@sara.francuz)

Między światem cyfrowym a dotykiem dłoni

W kolekcji Round technologia nie dominuje, a staje się narzędziem, które umożliwia subtelniejszą ekspresję. Projektantka używa druku 3D nie po to, by zastąpić rękodzieło, ale by je rozszerzyć. To opowieść o współczesnym rzemiośle, które potrafi być precyzyjne jak algorytm, a jednocześnie miękkie jak dotyk wosku.

Każdy obiekt z kolekcji to drobny zachwyt nad materią, nad światłem, nad tym, że w codziennym przedmiocie można znaleźć coś medytacyjnego.


źródło: informacja prasowa, instagram

PREZENTY