Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Nadciąga Sober September. Kto jest gotowy na miesiąc trzeźwości?

Przyłączcie się do akcji i zaskoczcie swoich przyjaciół, wątrobę i konto bankowe!
.get_the_title().

O korzyściach płynących z alkoholowego detoksu pisaliśmy już przy okazji Dry January. Wielu z nas na listę swoich noworocznych postanowień wpisało pewnie nie tylko pierwszy miesiąc roku bez alkoholu, ale i ograniczenie jego spożycia w 2019 roku. Jeśli to się udało – gratulujemy. Jeśli nie za bardzo – jest okazja, żeby trochę poprawić statystyki dotyczące tegorocznej konsumpcji procentów. Przed nami Sober September. O ile Dry January jest konceptem funkcjonującym w różnych kulturach już od dawna, Sober September zdaje się być zupełnie nowym trendem.

Jego pojawianie się parę lat temu świadczy o tym, że stajemy się coraz bardziej świadomymi konsumentami alkoholu.

Wiele się zmieniło w tym temacie na plus, o czym pisaliśmy tutaj.

via GIPHY

Wrześniowy klimat nierozerwalnie kojarzy się z powrotem do szkoły. Po wakacyjnych miesiącach imprezowania, wiele osób musi wrócić do obowiązków lub po prostu chce wrócić do zdrowych nawyków. Stąd bierze się gotowość do alkoholowego detoksu – tłumaczy portalowi Bustle Ruby Warrington, autorka książki „Sober curious” i założycielka klubu SÖDA NYC, zrzeszającego abstynentów i tych, którzy abstynencję rozważają. Ona sama uważa, że picie alkoholu przestało być modne – tak samo jak od jakiegoś czasu papierosy są passe.

Coraz więcej osób chce sprawdzić, jak im będzie się żyło, kiedy zrezygnują z alkoholu przynajmniej go ograniczą.

Ten trend widać również wśród młodych ludzi – potwierdza to ok. 6,5 tysiąca postów na Instagramie z hashtagiem #soberseptember. Millenialsi kierują się raczej względami zdrowotnymi i chęcią odpoczęcia od kaca, który – nie ukrywajmy – już po 30-stce potrafi nieźle dać się we znaki.

via GIPHY

Tymczasem pokolenie Z przy podejmowaniu decyzji o miesiącu bez alkoholu prędzej kierować się będzie względami innej natury. Badania przeprowadzone przez Uniwersytet w Sussex wykazały, że 82 proc. osób, którym udało się wytrzymać miesiąc w abstynencji, deklaruje silne poczucie samospełnienia. Aż 79 proc. przyznaje, że dzięki temu udało im się zaoszczędzić sporą kwotę.

Co więcej, 72 procent badanych przez następne pół roku mocno ograniczyło spożycie alkoholu. Może to wynikać z tego, że w ciągu miesiąca zdołali przetrenowali odmawianie alkoholu i nieuleganie presji.

via GIPHY

Na koniec nie pozostaje nam więc nic innego, jak przypomnieć, że pyszną kawę wypijecie na przykład tu albo tu.

Zdjęcie główne i tekst: Kinga Dembińska

SURPRISE