Ważny eksperyment dyskontu. Lidl wprowadza do swojej sieci Ciche Wieczory
Dla osób o cechach autystycznych dużym problemem jest przebywanie w zatłoczonych i głośnych miejscach. Szczególnie trudne są dla nich zakupy w dużych sklepach samoobsługowych, gdzie nadmiar przedmiotów, kolorów i dźwięków jest dla nich po prostu przytłaczający.
Naprzeciw im wychodzi sieć sklepów Lidl, która postanowiła wprowadzić Ciche Wieczory dla osób z autyzmem, czyli czas przeznaczony dla autyków na zakupy bez zbędnego stresu.
Inicjatywa na razie dotyczy sklepów na terenie Irlandii Północnej i ma być wprowadzona w 194 sklepach w całym kraju. Wielkim sukcesem okazała się próba przeprowadzana przez rok w kilku punktach sieci – została ona pozytywnie oceniona przez konsumentów, więc dyskont postanowił rozwinąć ten projekt.
Na czym dokładnie ma polegać wprowadzanie innych standardów sprzedaży dla autyków? W każdy wtorek w godz. 18:00 – 20:00 sklepy będą funkcjonować tak, aby stworzyć warunki do zakupów osobom wrażliwym na hałas i jaskrawe światło. W marketach przede wszystkim zostanie zredukowane oświetlenie. Dodatkowo nie będą ogłaszane komunikaty głosowe czy reklamy, przestanie być odtwarzana muzyka. Zostaną także ściszone sygnały skanerów przy kasach. W wyznaczonych godzinach wszystkie osoby z autyzmem będą mogły wejść na teren sklepu ze swoimi psami-przewodnikami. Będą miały również pierwszeństwo w kolejkach do kas i mogą też liczyć na dodatkową pomoc ze strony sprzedawców.
W sklepach dostępne będą też będą mapki z planem sklepu, które pomogą odnaleźć się wśród licznych regałów – ma to być szczególnie przydatne dzieciom z autyzmem.
Cała akcja ma na celu nie tylko ułatwienie zakupów osobom wrażliwym, ale także poszerzenie świadomości o tym spektrum autyzmu. Irlandzki Lidl będzie współpracować z różnymi organizacjami społecznymi i prowadzić w sklepach akcji informacyjne.
Źródło: extra.ie
Tekst: AR