Airbnb zacznie w przyszłym roku sprzedawać domy
Airbnb, firma o wartości szacowanej na 38 miliardów dolarów, szuka nowych branż, w których mogłaby dominować. Joe Gebbia, jeden z współzałożycieli internetowego giganta, właśnie ogłosił, że Airbnb już w przyszłym roku zacznie sprzedawać domy.
Backyard to przedsięwzięcie, którego celem jest projektowanie i dystrybucja domów nowego typu – zbudowanych z przyjaznych środowisku materiałów, o niskiej emisyjności, zaawansowanych technologicznie, idealnie nadających się zarówno do samodzielnego mieszkania, jak i na wynajem.
Jak twierdzi Gebbia, Backyard to nie dom, ale inicjatywa zmierzająca do zmiany podejścia do idei domu. Inicjator projektu uważa, że domy to skomplikowane systemy, które muszą dostosowywać się do zmieniających się potrzeb i wymagań mieszkających w nich osób.
Jak będą wyglądać prototypowe domy projektu Airbnb?
Gebbia nie podaje zbyt wielu szczegółów poza tym, że będą to przestrzenie idealnie nadające się do dzielenia (czytaj: wynajmowania) oraz że ich wnętrza będzie można łatwo dostosować do zróżnicowanych wymagań lokatorów.
W tym drugim przypadku może chodzić o różne wnętrzarskie nowinki technologiczne: łóżka wypadające ze schowka w suficie czy garderoby wyskakujące ze ścian. Pierwsze prototypowe domy od Airbnb pojawią się na rynku w 2019 roku.