Logotypy znanych marek zaprojektowane w stylu Bauhausu
Jak wyglądałyby dzisiejsze logotypy najpopularniejszych marek, takich jak Adidas, Apple, BMW, Ferrari, Google, Haribo, Lego, Netflix czy Starbucks, gdyby zostały zaprojektowane w stylistyce Bauhausu? Platforma 99designs postanowiła to sprawdzić. Z okazji przypadającej w tym roku setnej rocznicy założenia przez Waltera Gropiusa szkoły w Weimarze (działającej później w Dessau i Berlinie), zaprosiła grafików z całego świata do udziału w tym ciekawym projekcie. Prace stworzyli artyści z ponad dziesięciu krajów, m.in. z Argentyny, Gwatemali, Łotwy, Rosji, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.
Funkcjonalność, prostota, podstawowe kolory – to tylko kilka cech charakterystycznych estetyki Bauhausu.
– To inspirujące, że nowe technologie łączą globalną społeczność twórców i pokazują, że zasady projektowania Bauhausu są ponadczasowe. Wciąż mają ogromny wpływ na artystów, grafików i architektów z całego świata – skomentował Patrick Llewellyn, dyrektor generalny 99designs.
Patrząc na logotypy, wydaje się, że słynne stwierdzenie Ludwiga Miesa van der Rohe „mniej znaczy więcej” jest wciąż aktualne.
Po stu latach Bauhaus nadal inspiruje projektantów.
I na pewno nadal będzie. Pisaliśmy m.in. o tym, że eksperci Adobe na nowo odkrywają oryginalne szkice i fragmenty liter zachowane w archiwach, by stworzyć fonty inspirowane typografią niemieckiej uczelni.
Źródło zdjęć: 99designs.co.uk
Tekst: AB