Virgil Abloh zaprezentował w Paryżu zapowiedź swojej kolekcji dla IKEA
Virgil Abloh jest obecnie jednym z najgorętszych nazwisk świata mody. Założyciel marki Off-White pod koniec marca został nowym dyrektorem kreatywnym działu męskiego Louis Vuitton, zastępując na tym stanowisku Kima Jonesa. Debiutancki pokaz Abloha pod szyldem LV, o którym pisaliśmy tutaj, spełnił pokładane w nim nadzieje, a na początku września w Warszawie odbyła się premiera kolekcji Off-White c/o Virgil Abloh x VITKAC. Coraz więcej wiadomo już także o zbliżającej się kolekcji Virgila Abloha dla IKEA.
W ubiegły piątek w centrum Paryża otworzył się jednodniowy sklep o nazwie „STILL LOADING”, w którym można było zobaczyć pierwsze efekty tej współpracy.
Kolekcja MARKERAD skierowana będzie przede wszystkim do millenialsów, którzy poszukują oryginalnych elementów do wykończenia swojego mieszkania.
W paryskim sklepie można było zobaczyć i kupić dywany, które Abloh zaprojektował dla IKEA.
Znajdowały się na nich takie napisy jak “Blue”, “Grey”, “Keep Off” i “Still Loading”, a kosztowały od 79 do 229 euro. – Te przedmioty powstały w limitowanej liczbie, a za każdym z dywanów stała konkretna myśl. Wierzę, że mogą stać się zarówno dziełami sztuki, które wiesza się na ścianie, jak i pełnić swoją właściwą funkcję – tłumaczy projektant.
Wyświetl ten post na Instagramie.
Oprócz dywanów w Paryżu zaprezentowane zostały także inne przedmioty z kolekcji. Wśród nich znalazło się lustro, krzesło, zegar i wariacja na temat słynnej niebieskiej torby FRAKTA, czyli papierowa torba z napisem „Sculpture”.
Tymczasowy sklep „STILL LOADING” w najbliższym czasie ma się pojawić także w 3 innych miastach świata.
Kolekcja MARKERAD trafi do Polski dopiero w 2020 roku. Jednak już na wiosnę w sklepach IKEA pojawi się kolekcja dywanów, z których jeden zaprojektował Virgil Abloh.