Takashi Murakami i Louis Vuitton: powrót kultowej współpracy
Po 20 latach od kolaboracji Takashi Murakami ponownie łączy siły z Louis Vuitton. Z okazji rocznicy ich pierwszego projektu, LV i japoński artysta stworzyli linię torebek, akcesoriów i odzieży, wypełnioną charakterystycznymi, kolorowymi motywami Murakamiego.
Współpraca z Murakamim w 2003 roku była momentem przełomowym, który na stałe wpisał się w historię mody. Połączenie sztuki z modą było czymś nowatorskim i umocniło pozycję Louis Vuitton jako marki otwartej na innowacje. Marc Jacobs zachwycił się talentem Murakamiego na wystawie w Fondation Cartier i wpadł na szalony pomysł – postanowił przekształcić ikoniczny monogram marki.
W ciągu roku współpraca Louis Vuitton x Takashi Murakami wygenerowała ponad 300 milionów dolarów.
Wielokolorowy monogram Murakamiego oraz jego wzory z motywami anime zdobyły serca celebrytów, takich jak Paris Hilton i Kim Kardashian, pojawiły się w popkulturze m.in. w firmie 'Wredne dziewczyny’ który jest dziś kopalnią pomysłów modowych dla pokolenia Z.
Torebki z kolorowym monogramem LV w wersji Murakamiego w ostatnich latach wpisały się w trend Y2K. Nic więc dziwnego, że gigant postanowił odgrzać współpracę.
…zwłaszcza, że aukcje internetowe z torebkami z tego okresu cieszą się olbrzymią popularnością.
W najnowszej kampanii występuje współczesna ikona stylu Zendaya.
Wyświetl ten post na Instagramie
Murakami nie tylko puszcza oczko do swojej przeszłej współpracy z Louis Vuitton, ale i wskazuje nowe kierunki twórcze, które mogą zainspirować kolejne pokolenia.
Dlaczego kolaboracja z 2003 roku była tak wyjątkowa? Była jednym z pierwszych poważnych przykładów współpracy między artystą a marką luksusową. Murakami połączył elementy popkultury z elegancją marki.
Jego wzory inspirowane japońskim stylem i kulturą pop przyczyniły się do zrewolucjonizowania postrzegania luksusowych torebek, nadając im młodzieżowy, nowoczesny wygląd.