Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Takashi Murakami i Louis Vuitton: powrót kultowej współpracy

Takashi Murakami i Louis Vuitton znów razem. Tylko w 2003 roku współpraca wygenerowała ponad 300 milionów dolarów. Ile zarobi teraz?
.get_the_title().

Po 20 latach od kolaboracji Takashi Murakami ponownie łączy siły z Louis Vuitton. Z okazji rocznicy ich pierwszego projektu, LV i japoński artysta stworzyli linię torebek, akcesoriów i odzieży, wypełnioną charakterystycznymi, kolorowymi motywami Murakamiego.

Współpraca z Murakamim w 2003 roku była momentem przełomowym, który na stałe wpisał się w historię mody. Połączenie sztuki z modą było czymś nowatorskim i umocniło pozycję Louis Vuitton jako marki otwartej na innowacje. Marc Jacobs zachwycił się talentem Murakamiego na wystawie w Fondation Cartier i wpadł na szalony pomysł – postanowił przekształcić ikoniczny monogram marki.

W ciągu roku współpraca Louis Vuitton x Takashi Murakami wygenerowała ponad 300 milionów dolarów.

Wielokolorowy monogram Murakamiego oraz jego wzory z motywami anime zdobyły serca celebrytów, takich jak Paris Hilton i Kim Kardashian, pojawiły się w popkulturze m.in. w firmie 'Wredne dziewczyny’ który jest dziś kopalnią pomysłów modowych dla pokolenia Z.

Torebki z kolorowym monogramem LV w wersji Murakamiego w ostatnich latach wpisały się w trend Y2K. Nic więc dziwnego, że gigant postanowił odgrzać współpracę.

…zwłaszcza, że aukcje internetowe z torebkami z tego okresu cieszą się olbrzymią popularnością.

W najnowszej kampanii występuje współczesna ikona stylu Zendaya.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Louis Vuitton (@louisvuitton)

Murakami nie tylko puszcza oczko do swojej przeszłej współpracy z Louis Vuitton, ale i wskazuje nowe kierunki twórcze, które mogą zainspirować kolejne pokolenia.

Dlaczego kolaboracja z 2003 roku była tak wyjątkowa? Była jednym z pierwszych poważnych przykładów współpracy między artystą a marką luksusową. Murakami połączył elementy popkultury z elegancją marki.

Jego wzory inspirowane japońskim stylem i kulturą pop przyczyniły się do zrewolucjonizowania postrzegania luksusowych torebek, nadając im młodzieżowy, nowoczesny wygląd.

 

FASHION