Dlaczego wszyscy starają się zatrzymać proces starzenia?
W ostatnich miesiącach TikTok zalały filmiki z małymi dziewczynkami, które szturmem wykupywały z Sephory kosmetyki pielęgnacyjne firmy Drunk Elephant, w tym w dużej mierze przeciwzmarszczkowy retinol. Eksperci twierdzą, że powodem ich zachowania jest dorastanie w pełni w internecie. Obserwując social media, zauważają, że społeczeństwo ogarnia narastający strach przed starzeniem się i dorastaniem.
– TikTok to telewizja dla pokolenia alfa – mówi psycholog Lindsay Amper. – Dzieci regularnie przyswajają więc treści o pielęgnacji skóry, które są kierowane do starszych odbiorców.
Dziewczynki wkraczające w okres nastoletni nie mają już kierowanej do nich kultury, w tym kolorowych magazynów czy sklepów.
Podążają za widocznymi w mediach trendami i reklamowanym przez ich ulubione gwiazdy produktami, które kupują, nawet jeżeli nie są one dla nich przeznaczone.
@lesleyyj #ulta #drunkelephant #drunkelephantskincare #skincare #daughters #lesleyyj @Ulta Beauty @Drunk Elephant ♬ original sound – Lesley
Medycyna estetyczna jest jeszcze niedostępna dla przedstawicielek pokolenia alfa. Lekarze zauważyli jednak znaczący wzrost zainteresowania zabiegami ze strony niewiele starszych od nich kobiet. – Osoby w wieku od 18 do 25 lat coraz chętniej zapisują się na takie zabiegi jak botoks, wypełniacze oraz inne procedury inwazyjne – komentuje Kimberly Lee, dyrektor Centrum Chirurgii Plastycznej Twarzy w Beverly Hills. – Są to środki zapobiegawcze przeciwko oznakom starzenia się.
Innym popularnym w mediach trendem jest przemawiająca do Gen Z estetyka coquette, która według ekspertek jest sposobem na odzyskanie utraconej dziewczęcości.
Co ciekawe, wkroczyła on nawet do świata mody luksusowej, między innymi za sprawą nowej kolekcji Prady, która jest pełna kokardek.
Wyświetl ten post na Instagramie
Działa to również w drugą stronę, ponieważ młodsze dziewczynki pokazują swoim zachowaniem, że nie mogą się już doczekać przejścia z zabawy lalkami do stania się nimi w prawdziwym życiu. Pomóc mają im w tym luksusowe kosmetyki oraz ubrania widziane w social mediach.
Osiągnięcie 'wiecznej młodości’ wydaje się łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej, bo umożliwiające to produkty są w zasięgu ręki.
Zainteresowane pielęgnacją dziewczynki mogą za pomocą jednego kliknięcia kupić retinol, zamiast prosić swoich rodziców o zabranie ich do Sephory. Starsze użytkowniczki TikToka są za to bombardowane coraz to nowszymi trendami, które wpływają na ich wybory konsumenckie, zachęcając do kupna choćby wszechobecnych spinek z kokardkami.
Zdjęcie główne: Garza Crew/TikTok
Tekst: OP