PRO8L3M świętuje dziesięciolecie i otwiera wystawę w Warszawie

Wystawę PROXL3M EXPERI3NCE w Melt Museum w Warszawie możecie oglądać od 23 listopada do 2 grudnia. Za realizację odpowiada niezawodne studio Melt, które od lat zaskakuje immersyjnymi doświadczeniami nie tylko w Polsce, od lat wspiera też PRO8L3M w wizualnej komunikacji oraz podczas koncertów.
.get_the_title().

Zespół PRO8L3M świętuje w tym roku dziesięciolecie swojej działalności artystycznej i z tej okazji otworzył wystawę PROXL3M EXPERI3NCE w Melt Museum w Warszawie. Między 23 listopada a 2 grudnia można posłuchać przedpremierowo albumu 'PROXL3M’ oraz zanurzyć się w interaktywnych wizualizacjach czy zobaczyć artefakty związane z historią zespołu.

Odwiedziliśmy już wystawę w Melt Museum, które otworzyło się niedawno przy placu Powstańców Warszawy 2a, i trzeba przyznać, że robi ona wrażenie.

Za oprawę wizualną każdego z prezentowanych utworów odpowiada studio MELT IMMERSIVE, czyli Kamila Staszczyszyn i Kuba Matyka – twórcy przedpremierowych odsłuchów OUTPOST i TEST DRIV3 oraz interaktywnej oprawy wizualnej zeszłorocznej trasy duetu PRO8L3M.

Specjalnie dla PRO8L3Mu jedną z sal ozdobił FUZI, artysta, który stworzył m.in. okładkę płyty 'Art Brut’, a studio perfumiarskie Flair przygotowało zapach przekładający muzykę PRO8L3Mu na doznania olfaktoryczne.

Album 'PROXL3M’ to jubileuszowa płyta celebrująca dziesięciolecie PRO8L3Mu. Jak dotąd usłyszeliśmy dwa single Jobbli.pl 'Nicea” oraz 'Mayday’.

Z materiałem w całości będzie można jednak zapoznać się jeszcze przed premierą, która zaplanowana jest na 1 grudnia.

Jednym z jej centralnych elementów będzie sala odsłuchowa z projekcją 270 stopni, w której nie tylko będzie można wysłuchać nowego albumu, ale także zobaczyć studio, w którym powstała muzyka. Goście będą mogli posłuchać również audioprzewodnika nagranego we współpracy ze Spotify, które jest partnerem audio wydarzenia.

Obok możliwości posłuchania premierowych utworów Oskara i Steeza, wystawa będzie miała charakter swoistego muzeum PRO8L3M-u.

Wypełnią ją rekwizyty i prace związane z historią zespołu.

Goście będą mogli nie tylko zobaczyć wiele artefaktów czy niepublikowanych dotąd zdjęć, ale też sami stać się częścią powstającego już od dekady świata, robiąc sobie fotkę na ikonicznej tratwie i przenosząc się na okładkę debiutanckiego albumu. Z pomocą sensorów 3d będzie można zdigitalizować postać i wejść do interaktywnych wizualizacji znanych z koncertów.

Wystawa będzie również okazją do ponownego spotkania artystów ze stałymi współpracownikami. Dzięki współpracy z marką Betclic jedną z sal, urządzoną w dawnym sejfie, ozdobi FUZI – artysta i tatuator, znany fanom przede wszystkim z ikonicznych okładek do płyt 'Art Brut’ i 'Art Brut 2′. Z kolei w innej z sal będzie można poczuć zapach, który został zaprojektowany wspólnie z zespołem przez niezależne francuskie studio perfumiarskie Flair. Twórczynie podchodzą do zapachów jak do kolejnej dziedziny sztuki i przełożyły muzykę PRO8L3Mu na doznania olfaktoryczne.

W godzinach otwarcia wystawy funkcjonować będzie sklep, w którym będzie można kupić przedpremierowo merch z tegorocznego dropu. W regularnej sprzedaży pojawi się on dopiero po zamknięciu wystawy.

Historia miejsca, które gościć będzie wystawę PROXL3M EXPERI3NCE, znakomicie wpisuje się w narracje obecne na krążkach grupy.

Budynek przy Placu Powstańców Warszawy znajduje się raptem kilkadziesiąt metrów od miejsca, w którym Oskar i Steez nagrali pierwsze wspólne numery, a w PRL-u pełnił funkcję społeczno-kulturalną. Dziś, po ponad 60 latach, w jego murach doświadczać można przede wszystkim osiągnięć sztuki cyfrowej, jaką tworzy i prezentuje studio MELT IMMERSIVE.

Chciałeś to masz, pić z nią w VR drinka…

Bilety na PROXL3M EXPERI3NCE są w sprzedaży za pośrednictwem Going w cenie 59-99 złotych.
PROXL3M EXPERI3NCE: wydarzenie fb tutaj, a link do biletów tutaj.

KULTURA I SZTUKA