Previous Slide Icon Next Slide Icon
Play Daily Button Pause Daily Button
Exit Daily Button

Reżyser 'Tamtych dni, tamtych nocy’ Luca Guadagnino zaprojektował zachwycający hotel w Rzymie

Czyżby reżyser 'Tamtych dni, tamtych nocy' czy 'Challengers' konkurował z Wesem Andersonem jeśli chodzi o wpływ na architekturę? Luca Guadagnino zaprojektował zachwycający hotel w Rzymie w szkole z 1600 roku.
.get_the_title().

Luca Guadagnino otworzył tego lata reżyser nowy hotel w Rzymie. Do przedsięwzięcia zostali zaproszeni specjaliści z Mia Home Design Gallery oraz architekci z Laura Feroldi Studio, którzy zaprojektowali dwadzieścia sześć pokoi. Studio Luca Guadagnino pracowało nad projektem renowacji dawnego internatu dla dzieci arystokratów – Palazzo Talìa – zmieniając go w luksusowy hotel.

Okazuje się, że życzenia warto wypowiadać na głos. Reżyser w jednym z wywiadów przyznał, że architektura jest jego pasją i marzy o tym, żeby móc zaprojektować jakieś piękne historyczne wnętrze. Wkrótce zgłosił się do niego inwestor, który zaproponował mu przywrócenie do życia zapomnianej willi z końca XIX wieku na słynnym weneckim Lido. Inwestor był zachwycony. Okazało się, że reżyserskie oko Guadagnino wspaniale spisuje się w architekturze. Tak powstało Studio Luca Guadagnino, które ma na koncie wiele pięknych realizacji.

[/wide-bnner]

Wracając do Palazzo Talìa. Talìa była rzymską muzą komedii i poezji, a jej postać pojawia się na freskach zdobiących ściany pałacu. Budowla znana kiedyś jako Collegio Nazareno to najstarsza szkoła w Rzymie, zbudowana w 1600 roku. Szkoła przetrwała wieki i została zamknięta dopiero w 1999 roku.

Teraz powraca do życia w nowej roli.

[wide-banner]

To nie pierwszy raz, gdy Luca Guadagnino zaangażował się w projektowanie wnętrz. W przeszłości studio reżysera pracowało nad projektem butików Aesop w Rzymie i Londynie gdzie udało się połączyć minimalistyczną estetykę marki z elegancją prac reżysera.

W projekcie Palazzo Talìa zastosowano to samo podejście. Ogromną rolę odgrywa w projekcie światło, wydobywając miękkość kolorów, skupiono się także na historycznych cechach budynku, tak aby podkreślić ich walor zabytkowy. Pałac zyskał nowe życie.

Współpracownicy z Laura Feroldi Studio i Mia Home Design Gallery zajęli się meblowaniem pokoi, z kolei reżyser skupił się na przestrzeniach publicznych hotelu, a więc na restauracji, barze, holu i Auli Magna, a także nad tarasem na najwyższym piętrze, który jest pięknym, otwartym salonem na świeżym powietrzu z meblami z drewna brzoskwiniowego i kojącymi kolorami będącymi subtelnym tłem dla bujnej zieleni.

źródło: informacje prasowe

KULTURA I SZTUKA