Brytyjski rząd chce płacić influencerom za ostrzeganie imigrantów, by nie przyjeżdżali do ich kraju
Według The Times Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Wielkiej Brytanii planuje stworzyć specjalną kampanię na TikToku, współpracując z wpływowymi influencerami. Ich zadaniem będzie publikowanie filmów zniechęcających ludzi do nielegalnej migracji. Akcja w social mediach wystartuje już wiosną tego roku.
Kampania będzie skierowana głównie do mieszkańców Albanii, Iraku, Egiptu i Wietnamu. W przyszłości ma być poszerzona o Turcję i Indie.
Filmiki mają informować o wrogim środowisku, jakie czeka na imigrantów przybywających do Wielkiej Brytanii. Publikowane treści nie będą bezpośrednio oznaczane jako współprace z rządem.
Plan kampanii zdążył już wzbudzić kontrowersje. Ministerstwo postanowiło więc wytłumaczyć się z pomysłu. – Przemytnicy często wykorzystują social media do rozpowszechniania kłamstw i promowania swojej działalności przestępczej – skomentował rzecznik Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Wielkiej Brytanii. – Dlatego ważne jest, abyśmy korzystali z tych samych platform w celu informowania migrantów o prawdzie na temat przekraczania kanału La Manche i przybywania do naszego kraju.
– Działania, które podjęliśmy w zeszłym roku, ograniczyły liczbę przepraw o 36 proc. Nie przepraszamy więc za używanie kontrowersyjnych środków niezbędnych do ratowania ludzkiego życia – dodał przedstawiciel rządu.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zawarło już umowę z agencją marketingową Multicultural Marketing Consultancy, która pomoże w nawiązywaniu współprac z odpowiednimi influencerami.
Zdjęcie główne: Anna Shvets/Pexels.com
Tekst: OP