Brytyjski rząd chce płacić influencerom za ostrzeganie imigrantów, by nie przyjeżdżali do ich kraju

Na tę kampanię przeznaczono około 570 tys. funtów.
.get_the_title().

Według The Times Ministerstwo Spraw Wewnętrznych Wielkiej Brytanii planuje stworzyć specjalną kampanię na TikToku, współpracując z wpływowymi influencerami. Ich zadaniem będzie publikowanie filmów zniechęcających ludzi do nielegalnej migracji. Akcja w social mediach wystartuje już wiosną tego roku.

Kampania będzie skierowana głównie do mieszkańców Albanii, Iraku, Egiptu i Wietnamu. W przyszłości ma być poszerzona o Turcję i Indie.

Filmiki mają informować o wrogim środowisku, jakie czeka na imigrantów przybywających do Wielkiej Brytanii. Publikowane treści nie będą bezpośrednio oznaczane jako współprace z rządem.

influencer/fot. RDNE Stock project, pexels.com
fot. RDNE Stock project/pexels.com

Plan kampanii zdążył już wzbudzić kontrowersje. Ministerstwo postanowiło więc wytłumaczyć się z pomysłu. – Przemytnicy często wykorzystują social media do rozpowszechniania kłamstw i promowania swojej działalności przestępczej – skomentował rzecznik Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Wielkiej Brytanii. – Dlatego ważne jest, abyśmy korzystali z tych samych platform w celu informowania migrantów o prawdzie na temat przekraczania kanału La Manche i przybywania do naszego kraju.

Działania, które podjęliśmy w zeszłym roku, ograniczyły liczbę przepraw o 36 proc. Nie przepraszamy więc za używanie kontrowersyjnych środków niezbędnych do ratowania ludzkiego życia – dodał przedstawiciel rządu.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zawarło już umowę z agencją marketingową Multicultural Marketing Consultancy, która pomoże w nawiązywaniu współprac z odpowiednimi influencerami.

Zdjęcie główne: Anna Shvets/Pexels.com
Tekst: OP

TU I TERAZ